F7

firecat7

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
Gävle Sweden
Mätaren går till 160 och det är då inga som helst problem.
Förutom att lagret på drivaxeln i kedjehuset skar ihop så har jag varit helnöjd med min F7-03.
//PETER//
 
M

Mr F7

du kan kolla på www.kramforsligan.com
där ha det bla gjorts mätning på 2 st f7or en 04-as ext bla å en 03-as vanlig

min 03-a gjorde 168,9km/h i verklig fart å då stog mätaren på 176/km/h
så de va juh ganska bra visat!
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Hmm, ganska låga hastigheter överlag...
Ni skulle haft en kolumn med mätarhastighet också, det vore intressant att se hur rätt/fel dom visar på olika skotrar, något att tänka på till nästa gång kanske?

Vore kul att kolla hur fort skotern går, det blir inga speedrun's lite längre norrut framöver? (bor innåt landet från Ö-vik)


Ang. mätaren på F7:an, går den inte till mer än 160?
Att nålen ska fortsätta förbi sista markeringen med flera tiotal på på min gammel-arctic kan man väl leva med men på en ny borde ju det vara åtgärdat!
Men visst kan man växla mellan att se hastigheten digitalt eller analogt på dom, på den digitala mätaren kan det väl inte finnas någon sån begränsning?
 
M

Mr F7

det va inget superföre heller då vi körde. tkissen som körde snabbast ha kört ca 10 km/h snabbare en annan gång..

nä dom brukar köra speedrun här ca 2 ggr om året
och angående och ha en kolumn med mätarfarssiffror så skulle de bli så mycke siffror att hålla reda på så dom ansvariga skulle nog bli tokig :(

F7-ans mätare går ändra från digital till analog på det digitala är maxhastigheten 299km/h men dit är de nog aldrig nån som kommer så.

vissa polaris och även arcticat med gammla mätaren visade ca 20 km/h fel.

 

egon

Välkänd medlem
1 jan 2000
232
0
16
Det skulle vara skoj med ett Speedrun i Ö-viks trakten, om inte annat bara för att veta hur mycket fel mätaren visar...
 
M

Mr F7

jag skulle kunna höra med dom ansvariga om dom vill åka till övik för att ni ska kunna köra men isofall måste det nog tas betalt från varje för att täcka bränslekostnaderna!

 

vendela

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
0
6
Jag körde 178.6km/h med en 91:as RXL med Aaen pipor 1992 i Åkersjön snowmobile mätte med radar.. Dagens skotrar verkar inte blivit nå snabbare
 
M

Mr F7

nä det är väldigt liten skillnad på nya å äldre skotrar... men axet i nya å äldre skilljer juh en del...så de beror juh på vad man vill ha för karaktär på en skoter....
 
M

Mr F7

vad för 04-a en f7-a eller?
isofall kan den juh inte vara orginal?
 
B

björn

för att mätaren ska visa 20 km/h för mkt måste man nog har en hyfsad hastighet... jag tvivlar starkt på att mätaren skulle visa 20 km/h fel i en hastighet av 90 km/h..