F7 vs Rev800/1000 vs Rc800

Freddep

Välkänd medlem
25 nov 2006
100
0
16
Boden
Tjena. Letar skoter och undrar därför vad ni har för erfarenheter från dessa maskiner 70-100k. Körställning? Fjädring? Effekt? Vikt? För & Nackdelar? Har aldrig provat någon av dessa skotrar. Skriv allt ni bara kan!
 
Last edited:

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Njaee, prova själv först. Ganska olika! F7=ledracer, Rev800=ledracer/hoppskoter, finfin balans överallt, Rev-renegade1000=snabb fjäll-ledmaskin/halvklättrare, RC800 mer av en crossmaskin än de andra... hoppmaskin
 

Freddep

Välkänd medlem
25 nov 2006
100
0
16
Boden
Iof men en provsväng säger ganska lite egentligen. Erfarenheter brukar ofta komma efter minst en säsong med en maskin. Säg att jag köper en F7´a Vad för årsmodell bör man titta efter(sno pro vet jag att man ska ha)?:confused: En Rev800 Alt Renegade1000 Vad är det man bör titta efter där. Har fått olika svar från olika handlare vad gäller dämpning, då en säger att den är lika bra från när den kom och nästa säger att det är från-06.:confused: Viktskillnad mellan -06 REV800 och -06 Renegade 1000? Köper man en RC800 från -06 så tror jag inte att man blir missnöjd men det finns ju ingen att köpa:mad:
//
Skoterletande norrlänning.
 
4

426H

Viktskillnaden mellan renegade 800 och 1000 är drygt 20 kg. Det gjordes en del uppdateringar till årsmodell -06. En aning sänkt framvagn med bibehållen fjädringsväg = går att köra fortare i kurvorna utan att innerskidan lyfter. Ny styrgeometri, och nya skidor som både har bättre bett på led och bättre bärighet i puder. Dessutom är den betydligt mer lättsvängd pga att infästningen på skidan flyttades bak. Till -07 är det bara kosmetiska förändringar, pakethållaren försvann och det kom en ny sadel (från 440).
F7:an har jag ingen koll på.
 

Freddep

Välkänd medlem
25 nov 2006
100
0
16
Boden
Tackar. Då vet jag lite mer om Rev. Tyvärr är jag fortfarande i valet och kvalet om vilken maskin jag ska köpa. Jag kör en liten del i fjällen, en liten del på dåliga leder, en större del på bra leder, en liten del ospårat och leker(hoppar o sånt) lite grann möjligen drar jag lite pulka oxå. Kanske är det Renegade som jag ska satsa på.