hej, jag kör en f7 sno pro 2005 som gått 680 mil
Precis innan jul körde jag sönder en rulle i primären, jag bytte då alla rullar i variatorn och alla vikter. (dalton justerbara).
Nu efter att jag har kört cirka 45 mil så är i princip alla rullar i variatorn slut igen?!
Vad kan vara fel? För så fort ska väll dom inte nötas?
Jag rengör variatorn noga med tryckluft efter varje körning och låter den kylas av regelbundet vid hårdare körning.
Skotern är varaitor preppad av pf racing och det sitter även en 10.4 sekundär från en cf8 2009 i skotern.
Undrar även vad man ska köpa för helix om det är värt pengarna att byta den, jag har hört många säga att det ger otroligt mkt
Precis innan jul körde jag sönder en rulle i primären, jag bytte då alla rullar i variatorn och alla vikter. (dalton justerbara).
Nu efter att jag har kört cirka 45 mil så är i princip alla rullar i variatorn slut igen?!
Vad kan vara fel? För så fort ska väll dom inte nötas?
Jag rengör variatorn noga med tryckluft efter varje körning och låter den kylas av regelbundet vid hårdare körning.
Skotern är varaitor preppad av pf racing och det sitter även en 10.4 sekundär från en cf8 2009 i skotern.
Undrar även vad man ska köpa för helix om det är värt pengarna att byta den, jag har hört många säga att det ger otroligt mkt
Last edited: