F7 reservdel sida

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
Tja!

Letat efter nån sida där man kan hitta F7 delar. Men inte hittat nån bra sida med sprängskiss eller liknande.

Behöver nämligen lilla runda "pluggen" som sitter på vänstra sidan i bukplasten så man kan lossa på främre boggie bulten tror jag? inte säker dock.

Nån som vet var orginal delarna finns? Eller ska man leta efter en återförsäljare, men behöver ju numret på delen då ändå.

Garage24/Jofrab verka inte ha iallafall.

Mvh
 

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
Tack som fan :D
Den sidan ser ju ut att vara väldigt seriös så förskottsbetalning borde ju inte vara nåt krångel.

Men en liten fråga, jag ska köpa oljor också. Ska man köpa arctics rekommenderade oljor eller räcker det med tex OKQ8as bättre oljor ? Om det är arctics man ska ha undrar jag om F7an har APV (arctic power valve) ? Fanns en olja som hette APV o en Injection, injection verkar ju mest trolig eftersom det är EFI men vill vara säker.

Mvh Mats
 

f7chrille

Välkänd medlem
29 okt 2010
152
0
6
Funäsdalen
Jag kör på apv oljan i min f7a! Men sålänge andra oljor har samma kvalitetsbeteckning som apv oljan så spelar det ingen roll vilket märke dom har! Det är väl mest för att avgasportarna (arctic power valve) inte ska sota igen. och ja det finns på din f7a! och dom är väldigt bra att ta ur och rengöra (skrapa bort sot) någon gång ibland.
 

Lindbom_Yamaha

Välkänd medlem
12 sept 2008
756
6
18
Hallstahammar/Älvdalen
glömde säga att jag har en 03a! är det ändå APV eller Injection oljan man ska ha? :)

http://www.dealercostparts.com/pages/catalogs/detail/76/5182/12155/12957/1/0/0/8/134779/135555/0/0/arctic-cat-synthetic-apv-oil.aspx
Typ den? Funkar den på min 03a.

mvh
Ja den funkar på din. samt alla andra oljor över allt med. har kört med arctics apv innan och jag kan ju inte säga att den är nå bättre en vad typ okq8 eller statiols är. skyddar inte lika som vissa andra oljor gör från rost på typ veven.