F7 köp

B

Biosteel

rent skitsnack dom racklar inte mer än nån annan skoter .. underhåll underhåll och kika igenom en maskin riktigt innan man köper den gör susen (Y) :)(=
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Grabben på bild fixar inte att styra med bromsen i luften och lyckats tappa plasthelvetet där baki samt kylare.
Jag är inte förvånad ifall det är en spricka genom hela skotern när man gör så där med en maskin.
Inte jag häller, men redan innan hade den c:a 1dm stora sprickor i "vecket".. Då förstärkte vi höll ett tag. Efter detta så svetsa han ihop chassiet, höll c:a 10mil sen var det sprickor igen..

Men men.. Den är grymt rolig längs myrar o mer "freeride" åkning så länge du inte ämnar åkningen åt Led eller Hopp!
 
B

Biosteel

Inte jag häller, men redan innan hade den c:a 1dm stora sprickor i "vecket".. Då förstärkte vi höll ett tag. Efter detta så svetsa han ihop chassiet, höll c:a 10mil sen var det sprickor igen..

Men men.. Den är grymt rolig längs myrar o mer "freeride" åkning så länge du inte ämnar åkningen åt Led eller Hopp!
jo men återigen en skoter blir inte utesedd till bästa ledskoter flera år irad för att den går skit efter leden ? .. köpte han skoter begagnat så kan jag förstå att dte finns sprickor i veckena.. e ju en fördel att kika upp maskinerna .. :)
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Han köpte den beg. dock han själv som stått för alla sprickor, av alla de 3 jag känner som har F7/F6 så har alla sprickor i chassien/bulken..

Som sagt alla har olika åsikter, både repotern och jag.. Jag gillar när skotern ligger som ett strykjärn på leden med hårtkopplad boggie, och det är tvärtimot en F7a..
Motsatsen skulle jag nog kunna kalla Yamaha..
(nu snackar vi led)

Skulle valt en F7a om jag inte hoppar så mycket gillar köra i måtligt med puder osv.

Skulle valt en 440/600 om jag hoppar.. Då trorligtvis en RC!

:hello:
 
B

Biosteel

hehe jasså men det finns ju nåtning som heter handhavande fel oxå :) .. jo alltså smaken e som baken när man kör .. sj så ligger jag med en mountain maskin ofta efter leden och man blir van.. men att säga att F7 är en dålig skoter e då totalt skitsnack dom rasar inte mer än andra skotrar som inte blir skötta ska ni se :)
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Efter detta så svetsa han ihop chassiet, höll c:a 10mil sen var det sprickor igen..
Ja, det är ju inte alla som kan svetsa i aluminium...

Jag tycker ändå att de håller ihop bra.
De börjar vara 3-6 år gamla och våndas bara med dessa småbekymmer, katalyserade av dåligt underhåll och/eller bristfälligt omdöme.
Annat verkar det var med 0 år gamla Ski-Doos av senaste snitt. :bootyshake:
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
hehe jasså men det finns ju nåtning som heter handhavande fel oxå :) .. jo alltså smaken e som baken när man kör .. sj så ligger jag med en mountain maskin ofta efter leden och man blir van.. men att säga att F7 är en dålig skoter e då totalt skitsnack dom rasar inte mer än andra skotrar som inte blir skötta ska ni se :)
Jag har aldrig sagt att den är dålig... (om det var mina kommentarer du syfta på)

Säger bara att den har endel brister men vilken ***** skoter är perfekt..?
 
B

Biosteel

Jag har aldrig sagt att den är dålig... (om det var mina kommentarer du syfta på)

Säger bara att den har endel brister men vilken ***** skoter är perfekt..?
kunde man hitta en skoter som va perfekt skulle det ju ha varit göttans :) sry det handlar allting om att kompromissa :)
 

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
47
Luleå
Det är ett bra köp, klart det finns klåpare och dumskallar som får sönder chassit, boggiskenor ja allt möjligt men en del får ju sönder vad som helst.
Motormässigt så är det då inga som helst bekymmer med F7orna