F7 "ingen killer i 700 klassen"

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Utdrag från skoterbanken ang 2004 Firecat snopro
"köpte min fire cat ja som ni förstår bara ett tag sen. men han tragiskt nog bara att köra 97 mil med den, motorn skar som jag hade fruktat. körde in den enligt åf fast till och med längre inkörning.. fick ingen motor på garantin så det vart ingen billig skoter det. annars gick den framåt men jag saknar effekten som jag hade i mina tidigare skotrar + att jag saknar trippel ljudet! ingen killer i 700 klassen men så länge dom går så är det bra. ska nu byta tillbaka till "äldre" beprövade skotrar men haft så man är säker på att det håller "

Varför ingen ny motor på garantin? Ingen killer i 700 klassen? Den kör ju ifrån de mesta i 800 klassen? Jag måste få klarhet..

/ Danne
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Det kanske var fel på motorn.... därav raset och den dåliga prestandan. Hmmmm killen kanske glömde att det skulle vara tvåtaktsolja i den där lilla tanken... :eek:
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Motorhaveri efter 97 mil luktar extremmisshandel lång väg.... kombinerat med att man inte får reparationen på garantin så är det nog klarlagt att felet knappast låg i själva skotern.
 

Mattias Jonsson

Välkänd medlem
31 jul 2004
114
0
6
52
Arvidsjaur
Om det hade varit fabriksfel borde personen i fråga fått de delarna som var skadade utbytta. En ny motor tror jag knappast att han borde förvänta sig.

De svenska representaterna för alla skotermärken har givmilda policys när det gäller tidiga motorhaverier.
Jag tror att en av tre saker har hänt.

1. Hela historien är fabriserad. En lögn.

2. Personen i fråga unanhåller fakta om vad som låg bakom haveriet. (Möjligen något pinsamma, så som ingen olja, som nämdes tidigare)

3. Maskinen har använts i tävlingssammanhang. Mao ingen garanti.
 

messia

Välkänd medlem
14 dec 2004
146
0
6
umeå
jahaja

killen har glömt fylla olja elr så var det en -03:a och dom skulle kortas en arm till olje pumpen.. han hade kasnke skitigt att göra det..

arctic F7 är en killer i 700 klassen.. ;)