f7 Efi konvertering till förgarare

Error^

Välkänd medlem
5 nov 2007
366
0
16
www.pixbox.se
Hej som rubriken lyder så tänkte jag höra om det är nån som har konverterat sin f7 efi motor till en förgasare, har nämligen en sno pro 440 med en f7 motor i och den går inte rent för 5 öre på låga varv men på höga varv går den som det ska.
Har ingen mätare på skotern överhuvudtaget så jag ser inga felkoder eller nånting och allt styrs ju via boxen, jag har inga grejjer att kolla t.ex felkoder och tryck på spridare med mera.
Går i tankarna på få på förgasare istället då jag tycker det är lättare att hålla på med så vad behövs för att konvertera om det går?
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
jag gjorde det på min 03:a 2005 men det är oerhört mkt mera jobb än att få skaffa en m ätare och få en efi motor att gå rent och bra ! antingen byter man vev , magnet hela elsystemet , soppa pump + vacumdrivning de är enklast men dyrt , eller så bygger du en separat drivning till efi tps:en (carb modellen passar inte till stammen å efi tpsen går inte att använda på gasarna ) å den måste vara nogrant justerad , låter spridare och alla givare vara kvar (så fort ngn är deffekt eller borta går ecun i felläge å skotern går skit) ställer ner trycket från efi pumpem så nålventilen i gasaren tätar samtidigt som flödet är tillräckligt för effekten ,så gjorde jag å de funka bra men var en hel del skruvande