F7 bänkning

danne3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
142
0
0
Någon som har läst senaste Snowmobile? Vad bänkade de F7 i så fall till?
 
L

L-O

Det vet ja för ja prennumererar! Hihihi :p
Nåt ska man ju ha för att man gör de!
 

Mach Z 99 RER

Välkänd medlem
1 jan 2000
112
0
6
Ovenfor stemmer ja-en annen sak som fremkom i samme artikkel, er at eksosportene hang seg fast 3 ganger på 600km..
 

ockelbo8000

Välkänd medlem
1 jan 2000
718
0
16
37
Södra Prästholm, Råneå
nått jag tycker är konstigt är att i Snowmobile bromsade Tikka den till 134 hk men i snowrider lyckades dom bara få ut 128hk.. är snowrider så oerfarna att dom bromsar en dåligt inkörd skoter eller är dom bara dåliga på att bromsa???
 
H

Henrik.A

>Ovenfor stemmer ja-en annen
>sak som fremkom i samme
>artikkel, er at eksosportene
>hang seg fast 3 ganger på
>600km..

Mina avgasportar på F7:an funkar klockrent, jag har kört 150mil.
 

Martin1

Rookie sledder
1 jan 2000
16
0
1
Det finns igen tvåtaktare som är den andre lik, min mcx 600-00 bromsades till 98hk, med rätt bränsleflöde. Min summit 600-99 är det 106 hk i med bra bränsleflöde.
700:eek:r ska tydligen vara lite jämnare och 800:eek:r ännu jämnare. Så nu vet ni varför dom får olika värden. Sen kan det ju vara olika märken på bänkarna som dom använder, alla bänkar lär väl knappast vara lika???
 
M

Mr Catty

Dom bänkar på olika ställen.Snowriders bänkningar är på kortare tid.Vissa som bänkar kör tills pipan är blå på så vis får man ut nån hk extra.Kortare bänkningar stämmer bättre med våran ledåkning tycker jag.Eller?
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Den gav ju som mest med kall motor.. ;)
Men det hör kanske inte till vanligheten,
eller...
mvh:Bosse......
 

Stenberg

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Erik Marklund på Mc-express bromsade förra veckan både en f-7a och en Ranger Mountin 800

F-7an bromsade 131 hkr
Lynx bromsade 141 hkr

Erik har en Proffsbänk.....
 
J

jodå

Effekt är kanske inte det man vill vet av en broms bänk eller ja till en viss del. Det som är intressant är vars effekten ligger och dom maskinerna jag har varit med och bromsat så är det så att desto "dummare" du är med en kall motor desto bättre resultat. Det man vill ha som jag ser det är en kall motor medans pipan skall vara varm.
Därför kan man undra varför många står och varmkör en timme innan start???
Ta Fredrik Birgersson som kör i Sport 600. Han vann Coldwave Cup med sin Firecat F5 i 600 klassen då inser man att effekten är inte viktigaste utan att hitta rätt varv tal och sedan jobba utifrån det.

Stay Cool

 

leffe_idre

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
Idre Sverige
det skojigaste med Tikkas bänkning av F7'an är väl iaf att den går som ett skållat i verkligheten å inte ger mer hk än den gör...
det styrker iaf EN teori:
hk är inte allt!!
i testen på RAVE 800-01 när den kom, så skrev dom att vem som helst kan tro att det är 160hk i skotern när dom kör den. men den presterade inte mer än ca 135hk i bänken.
hur som helst... hade vart skoj att få prova en F7.
Kör så det ryker!
Leffe@Idre