F7-06 Tips på modd.

Einbach

Välkänd medlem
7 feb 2008
174
0
6
Luleå
Jag vet att det säker finns någon liknade tråd men jag har sökt ihjäl mig så jag gör en ny tråd helt enkelt.

Jag har just köpt en F7-06a med 44 matta och SLP skidor.

Men den är varken nerdrevad eller variatorkittad.

Vilket är erat tips vad ska man lägga pengarna på ett v-kitt eller en nerdrevning?

Jag är inte så mycket för toppfart utan har hellre en skoter som hugger direkt:)

SkoterAd

Välkänd medlem
3 sept 2010
417
0
16
Piteå
Båda helst, Jag kör med m7 drevning å 44as attack 20 matta och ska stoppa ett v kit på den nu från pf racing, Jag tycker de fattas lite ryt å vill få den att driva på mer mer en brantare helix. Men v kit om du bara ska köpa ena "delen" funkar nog fint

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Båda? Byt till M7 drevning samt Vikta upp primären och släng i en aggressivare helix i sek.

Sen tändkil 1,5 - 2 grader och ett 300 mj i slangen är väl standard grejer att göra.

f7chrille

Välkänd medlem
29 okt 2010
152
0
6
Funäsdalen
44 matta, m7 drevning, ods variatorkit, tändkil, sen en burk för ljudet ;) Då har du en sjukt rolig skoter! Dubbmatta är också fränt!

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
sätt röd fjäder i primären, sen köper du antingen daltonvikter som är justerbara eller så ber du någon kunnig svetsa på vikt på dina org på 1-1.5g ungefär, så den varvar runt 7800v..
kolla så det är grön fjäder i sekundär!
ang munstycke i soppaslangen kan du med säkerhet köra på 290mj ..
tändkil 1.5grad inte mer ..

och som dom andra säger, M7drevning och 44 matta gör stor skillnad!

risen

Välkänd medlem
11 jan 2009
190
0
6
Bodbyn
Men va tusan, ingen som nämnt Shift assist än? rekommenderas starkt.
och det där med M7 drevning är lite si och så med, kör man med bra inställt variatorkit så behövs det inte i min mening.
sedan är ju fulereducer (munstycke i soppa slangen) vanlig modd som enligt mig gör ruskigt bra på toppen :)
kan även rekommendera att i allmänt kolla över båda variatorerna då jag har renoverat upp båda mina då dom var i grymt dåligt skick och gör mycket stor skillnad med frächa saker. passade även på att sätta dit värre rullar i sekundären :)
finns massor med trådar om det här, men sökfunktionen här på forumet S***R :p

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Org drevningen funkar riktigt bra med bra inställda variatorer. Shift assist är en bra investering samt fuel reducer och 1,5kil.
Lätt portade cylindrar, planad topp och dubbla cylinderfotspackningar gör undervärk på 700an.

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Har tändkil, shift assist, m7 drevning, fuel reducer på min cf7-06 och jag är riktigt nöjd med den. Går grymt bra