f7-03

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Fick ett erbjudande att byta skoter från mxz 700-00 till en f7 -03 och skulle vilja veta lite om den! eller vill veta ALLT om den!
kör så ofta jag kan i lösnö, hoppar lite lätt gillar att få res, skjusar nångång också gillar även att bara ta en korvgrillar sväng men gillar mest endå att köra lössnö! men vill inte ha nån lång så..

lite saker jag undrar om!

dämpare
boggie
motor
körställning
ledkörning
lössnöegenskaper

och saker att tänka på!

BEHÖVER SVAR FORT!!!!:)
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Den är lite väl högt drevad, ett v-kit och nerdrevning och den går matar på rejält. Kompisen har en orginal F7 03 och han kör på rullen med den. Går riktigt bra i lössnö för att vara en kort maskin. Kan bomba på riktigt bra efter led. Den har den näst bästa mappen av gammla F-serien, 03 och 06 har den bästa av gammla F-serien.
Dynan är väll lite låg men de går mycket bra att fylla ut den och göra den mer lik 05-06.
 

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
De går HÅRT och går bra för längden (325) i snön.
Men har hört att just 03an har lite klenare boggie än de nyare. Men kör man som folk tycker man ju att den ska hålla.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Min kompis som har en F7 -03 hoppar då i platå hopp som han byggt själv. Han hoppa för långt första gången och för kort andra gången så nog tål dom stryk. Han är ingen lätt viktare om man säger så.
 
B

Biosteel

går inte 03 snålast av alla F7 or .. lite för snålt ha jag för mig ? .. men det är en kalas skoter med mycket motor. är den fräsch o så är det ingenting att fundera på. bara att byta =) finns ingen nackdel med den jämfört med din skidoo :)
 

Einbach

Välkänd medlem
7 feb 2008
174
0
6
Luleå
Ingen som har en F7 och vill byta mot en F6 Ext, är sugen som fan på en kortbandare. Har en polare som har en F7a och det är lika jobbigt varje gång han glider förbi mig på rullen... :( haha
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
vet inte om jag skrivigt det tidigare, men hur som helst börja med att lyfta på huven så han inte har varmkört den innan du ska "prova" den. kolla efter sprickor i tunneln och kolla gärna om du får ta bort dynan och leta sprickor där med. Annars bara pruta efter skick och lycka till.