F6 norpad direkt utanför fönstret i Järpen

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Ja natten mot fredagen den 19/2 stals en f6 utanför mitt lägenhetsfönster, Ägaren bor en våning ovanför.

Nångång mellan 24.00-07.00 Har någon eller några släpat iväg polarens skoter, Den stod då parkerad inte ens en halvmeter från mitt sovrums fönster på hästen i Järpen. Kunde följa tydliga spår ut på parkeringen där dom sedan försvann.

Hört på byn att nån var ute och åkte på en skoter på byn natten mot fredag.
Så om dom släpat iväg den för att sedan tjuvkoppla den så lutar ju tankarna på att det är nån som är så dum att dom har skotern på byn vilket värkar högst osannolikt, fast alla tjuvar är ju inte smarta.

Så om nån har hört något så får ni gärna höra av er. Kanske nån blocket annons med en f6a i delar.

 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
När jag bodde i Järpen och något vart stulet så hette det att: "Det var säkert norskar"
Spela ingen roll om det var en sladdvinda från Folkesson eller när Motorcity hade inbrott.
 

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
"fast alla tjuvar är ju inte smarta."

Men nog är de oftast tillräckligt smarta att först lyckas knycka saken, sen komma undan med de... :hmmmm:

Tråkigt, men sant.
Om de vore smarta skulle de gett fan i't. :weird: Brottet kan vem som helst göra, inte så svårt att komma undan med något i Sverige.
 

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
bara jag som tycker att det är många arctic cat som blir stulna?....

samma sak hände mig i december, hade skotern precis utanför mitt sovrumsfönster. lagomt förvånad man blev när man steg upp på morgon sen var skotern borta..

Var skotern låst eller? :)
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
håller med om att det är mycket arctic som försvinner, lättast att tjuvkoppla skulle jag chansa på. Skotern var låst med mattlås. Haha marcus, det värsta är nog att du har rätt, och att polarn aldrig återser sin skoter.
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
köp ett hagel och sitt i fönstret sen. nä det är synd. Snygg var den iallafall

Gör nån sån här saw grej att flyttar nån skotern går ett snöre till ett elservo som i sin tur är kopplat till ett avsågat hagel gömt i väggen, dock blir det ju jobbigt om polarn skulle glömma att deaktivera på morgonen när han ska ut och köra.
 

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Norskarna har ju dock en fördel med att dem befinner sig så nära gränsen. De snor nått i sverige och sen åker dem över till hemlandet och vips så är det norska polisens ansvar........lista ut resten själv:p

Dock är det väldigt mycket norskar som plundrar t.ex runt Åre trakten där jag själv bor (inte för att framstå som rasistisk!) men så är det tyvärr.