f6 går konstigt i lössnö, är inte problem med insug.

joojjen

Välkänd medlem
13 aug 2010
258
0
16
säter
har löst problemet med att scoopet sätter igen sig men ändå så få den för sig att gå konstigt i lössnö och när man korsar någon bäck. först tokvarvar i en halvsekund kasnke sen så låter de som den går tungt och sjunker i varv va kan de va?
 

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Det vanliga felet kanske: Avgasröret bli igentäppt av snö. Svetsa på en liten förlängning eller om du gör en plåt som skyddar utblåset!

Edit: Huvudsaken du skjuter bort snön framför
 

joojjen

Välkänd medlem
13 aug 2010
258
0
16
säter
årsmodell 05 skotern och 04 på motorn :D ja jag kansnke ska testa de men de känns som om det inte är problemet har en teori om att de kan va så att remmen släpper så motorn tokvarvar och sen greppar den och men då för högt upp i primären så¨att utväxlingen blir fel? eller har ja fel?
 

Traktorn

Välkänd medlem
3 mar 2007
258
0
16
Alfta
det kan vara så att det kommer in snö/vatten på remmen så den slirar, kolla så du inte har nå öppna hål framför primärvariatorn
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
vilken primär använder du då? är ju skillnad mellan 04ans och 05ans eftersom de satt dd och annan sekundär på den senare.
 

joojjen

Välkänd medlem
13 aug 2010
258
0
16
säter
nej problemet har inte löst sig har varit utan internet en vecka :/ men jag finderar på omde kan vara så att de kommer in snö/vatten vid ddn :D
 

Aktiv625teddy

Aktiv medlem
17 jan 2009
94
0
6
30
Hammerdal
Reedkorgarna som sitter i avgasporten är felmonterade vid fastsättningen i vevhuset, så det kommer in tjyvluft kring packningen där! Funkar dock bra med en jävlars massa packnings klister å litte kartong bitar, gärna från netonnet.se, vet inte vad det är med dom.. men dom kartongerna e jävligt hållbara!! Funderar på att bygga ett chassie av dem!!
 

Aktiv625teddy

Aktiv medlem
17 jan 2009
94
0
6
30
Hammerdal
Men.. det kan även vara att lössnön tepper till avgassystemet vid lössnö körning.. förök att bygga en plåt som "styr undan" snön vid avgasutgången i buken, så skare nå bli bra e henne siduu!
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
De är inte bussningen i sekundären som e slut inte allt för ovanligt?

Edit: Ser att den tokvarvar först för att sedan tappa varv då är de nog så som många är inne på snö/vatten på remmen.
 

joojjen

Välkänd medlem
13 aug 2010
258
0
16
säter
jag sitter på mallis å drömmer om snö nu :D jag ska till skoteri helgen då blir de å kolla lite mer :D
 

joojjen

Välkänd medlem
13 aug 2010
258
0
16
säter
Nu har jag kollat på skotern och kört :D och efter en lättare syn på buken så visa det sig att bukplasten på dd sidan hade släppt från chassiet så de glipade ca 2 cm där, så där är nog anledningen. tack för hjälpen.:hello: