F6 EFI 2004 SLP Twin

Grodfan

Välkänd medlem
15 dec 2007
126
0
6
Bjurs
Hej
Nån som har lyckats med att sätta på SLP Twin Pipes från F7 på en F6?
Köpte ett par lite väl snabbt och vet inte om det är nåt som man ska kunna modda dit?
Tacksam för svar

//Thomas
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Rent fysiskt så ska dom väl passa direkt i chassiet,men kan ju inte svara för hur det påverkar effekten i maskinen.
Piporna är ju avstämda för en 100cc större motor.
 

Grodfan

Välkänd medlem
15 dec 2007
126
0
6
Bjurs
Fick dit dom, men fick plocka bort backen och huven går inte på... Men onödiga grejer :)
Och nog gick den bättre det jag hann prova, Men är bara på han igen imorrn och testa mer....
 
Last edited:

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
huven ska gå på , det kan nog funka hyffsatt effektmässigt men att minska stinger diamtetern är nog en bra ide , rören funkar på 800 cc ochså och blir nog för "öppna" på en 600 , personligen gillar jag dom inte att dom ligger så nära både behållare och kablage , effektskillnaden mot en bra singelpipa + y-rör är heller inte stor men ljudet är ju skönt
 

Grodfan

Välkänd medlem
15 dec 2007
126
0
6
Bjurs
Hur minskar man på stinger diametern? Är såna som går ihop till en burk. Ljudet är ju duktigt skönt... Alldeles lagom mycket :) Funderar helt enkelt på att byta mot en F7:a annars, då är det ju klart sen...
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
man byter stinger eller monterar in rör som är mindre i dom befintliga , jag tror dom är 32.5 mm invändigt , max 29-30 mm låter mera lämpligt på en 600:a och borde ge högre effekt och bättre gassvar , men sånt bör helst testas i en dyno
 

Grodfan

Välkänd medlem
15 dec 2007
126
0
6
Bjurs
Ok... Hann inte ut i garaget idag så får ge mig ut och mäta imorrn. Det är själva utblåset i dämparen du menar?
 

Grodfan

Välkänd medlem
15 dec 2007
126
0
6
Bjurs
Inte så hemma på det där med pipmoddning :) Men får försöka läsa på så jag kan lära mig nåt vettigt här i livet...