F5 -03 Bluddrar på låga varv och ryker kraftigt vid kallstart

A-Cat

Medlem
8 nov 2012
44
0
1
Umeå
Tjenare.

När jag kallstartar skotern och ska köra iväg måste man ge maxgas för att den ens ska röra på sig, och när man gör det så ryker den väldigt mycket, såpass mycket att man nästan blir begravd i det och inte ser nånting.
Det blir även svarta märken på snön när man väl har kommit iväg.

Den har fått stå på tomgång i kanske 10min innan detta händer.
Den gick bra förra säsongen men tycker att det har blivit mer nu. :mad:


Sen har den börjat med att om man kör på låga varv ett tag så vägrar den varva upp tills man har hittat en raksträcka så att man kan gasa ur den helt.

Just nu sitter det i Br9es i den, men körde br9eya förut men då var den likadan.
Jag kör på okq8:as skoterolja.
Den smäller även ibland när man startar den då den är varm

Tack på förhand. :)
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Vet inte om det ser likadant ut som på en F7a , men har du kollat så armen mellan gasreglaget och oljepumpen inte har lossnat , då går oljepumpen upp på max och då kan jag tänka mig att det bli något dyl.
Annars hur ser stiftena ut ?
 

A-Cat

Medlem
8 nov 2012
44
0
1
Umeå
Vet inte om det ser likadant ut som på en F7a , men har du kollat så armen mellan gasreglaget och oljepumpen inte har lossnat , då går oljepumpen upp på max och då kan jag tänka mig att det bli något dyl.
Annars hur ser stiftena ut ?

Okej, tack så mycket. har skotern några mil bort så stiften och armen får kollas på lördag :)

Någon annan som har några tips på vad det kan vara? :)


Tänkte på en annan sak också, på framdämparna (Floatare) så sitter det fjädrar, om man skruvar på dem höjs skotern då? :)