f*n va less ja blir!

et_340

Välkänd medlem
5 jan 2006
124
0
16
34
hade inte åkt skoter nån gång i år än..så ringde dom från åkes å sa att den va klar..så hämtar man den..drar i gång den kör..efter 100 meter lägger den av!ingen gnista även fast de va de dom hade fixat!!fan va sur ja blir!!
 

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
55
Vallentuna
www.superclamp.se
Har inte råkat ut för något av en firma, men lånar ut skotern till min bror och får tillbaka en maskin som låter konstigt och sen skär efter 2 mil, så jag står tyvärr också utan maskin nu :mad: Ska vi köpa nytt med garanti istället???
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Peggan skrev:
Har inte råkat ut för något av en firma, men lånar ut skotern till min bror och får tillbaka en maskin som låter konstigt och sen skär efter 2 mil, så jag står tyvärr också utan maskin nu :mad: Ska vi köpa nytt med garanti istället???
Vad trist jag lider med alla som inte kan njuta nu när snön äntligen kommit på allvar
Har du åkt på ett sånt general ras så det inte ens är lönt å repa?
 

et_340

Välkänd medlem
5 jan 2006
124
0
16
34
MrGreen skrev:
Vad trist jag lider med alla som inte kan njuta nu när snön äntligen kommit på allvar
Har du åkt på ett sånt general ras så det inte ens är lönt å repa?

nä inte jag e..de e bara att lämna in den igen...
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Jo du fick köra 20cm på igår, så kul fick jag oxå ha. Mitt drivaxel lager skar så hela drivaxeln va lös på en sida :D
 

Pupp

Välkänd medlem
5 dec 2004
141
0
6
Bredbyn (Ö-vik)
Åhhhhh

jag fick åxå problem i dag, har just byggt om min
storm 800 till en lössnö-räser med 365*51:s matta. jag körde först å spårade i skogen med nästan en halvmeter puder med stenar å skit under...
det bar i väg uppför i en kurva där det blev dyng-stopp i ett Sa***s träd.. front bågen blev intryckt å noskonen åxå.
Men efter en hel dels fastkörningar på hyggen å dyligt så vände vi tebaks å tog en gammal oplogad skogsväg... för det blev mörkt... mitt på den där vägen ute i ingenstans så SKAR!!! helvetet! å vad less jag va då.

så nu äger jag en nybyggt mountain maskin med trädkramad front å skuren motor..:mad:
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Fy fan vad tråkigt! Det va lite värre de :eek: Iof glömde jag bort en sak till, när jag har plockade lös boggien såg jag även att jag hade en boggieaxel tok sned :p
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Pupp skrev:
jag fick åxå problem i dag, har just byggt om min
storm 800 till en lössnö-räser med 365*51:s matta. jag körde först å spårade i skogen med nästan en halvmeter puder med stenar å skit under...
det bar i väg uppför i en kurva där det blev dyng-stopp i ett Sa***s träd.. front bågen blev intryckt å noskonen åxå.
Men efter en hel dels fastkörningar på hyggen å dyligt så vände vi tebaks å tog en gammal oplogad skogsväg... för det blev mörkt... mitt på den där vägen ute i ingenstans så SKAR!!! helvetet! å vad less jag va då.

så nu äger jag en nybyggt mountain maskin med trädkramad front å skuren motor..:mad:
Ja, vad ska man säga. Även om man kände sig lite uppgiven när vi stod där mitt ute i ingenstans utan att veta om vi hade två mil eller en halv kilometer kvar i nästan meterdjup pudersnö som inte bar bättre än den första frosten (när det började mörkna), så känns det som en rätt rolig trip så här efteråt.
Men då ska man ju ha i åtanke att jag slapp lämna min skoter nån halvmil inne i skogen också...

Här finns några bilder från turen: Min "veckans bild", Lunkans "veckans bild"
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Ååå va mycket snö ni hade :( Här i skeå har all snö nästan försvunnit efter tö å helvetes regn.. någon grad kallare så hade det varit snö oxå!
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Pupp skrev:
jag fick åxå problem i dag, har just byggt om min
storm 800 till en lössnö-räser med 365*51:s matta. jag körde först å spårade i skogen med nästan en halvmeter puder med stenar å skit under...
det bar i väg uppför i en kurva där det blev dyng-stopp i ett Sa***s träd.. front bågen blev intryckt å noskonen åxå.
Men efter en hel dels fastkörningar på hyggen å dyligt så vände vi tebaks å tog en gammal oplogad skogsväg... för det blev mörkt... mitt på den där vägen ute i ingenstans så SKAR!!! helvetet! å vad less jag va då.

så nu äger jag en nybyggt mountain maskin med trädkramad front å skuren motor..:mad:
Helt plötsligt känns min spruckna bukplåt inte så allvarligt längre..