Förstärka rev 440 chassie för att undvika sprickor?

Jääpääh

Välkänd medlem
18 sept 2009
644
3
16
Malungsfors
Som topic! Om jag nu river hela skotern Och fixar i ordning den för att leka med i vinter! Det är en rev 440 -03 Med ett fint chassie så jag vill förebygga sprickor osv! :hmmmm2::)

Tänkte om nån vet var man bör förstärka och om någon har bilder så vore det toppen! / Mvh Jesper :):)

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
iom att de e en 440 så har den ju redan de förstärkningarna som behövs?
sprickorna kan dyka upp lite här och var beroende på hrur man kört..

inte sånnt toppensvar jag vet.
nån annan kanske vet ifall de tillkom några tillskott i förstärkninarna mellan 03-07?

Jääpääh

Välkänd medlem
18 sept 2009
644
3
16
Malungsfors
iom att de e en 440 så har den ju redan de förstärkningarna som behövs?
sprickorna kan dyka upp lite här och var beroende på hrur man kört..

inte sånnt toppensvar jag vet.
nån annan kanske vet ifall de tillkom några tillskott i förstärkninarna mellan 03-07?
Tack ändå! Jo jag tänkte eftersom att det var första modellen så kanske det upptäcktes lite saker? :) :p

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Stötdämpartornen förstärker du utifrån genom att såga till exakta aluminiumbitar, Dom skall sitta där pyramiden kommer ner till flying nun. Det är som en liten rund infällning samt 2 skruvar som pyramiden sitter fast med, använd samma skruvar samt 1 stålnit för att få fast förstärkningen. Nästa svaghet är nedersta delen av flying nun, under pipan bakom styrstången. Ta en 5mm tjock flataluminium 40 mm bred och kanske 35-40 cm långt bocka till det och passa in det så det går förbi svetskarvarna där nere, det behöver gå upp en bit på sidorna för att det skall funka. Sista extremt svaga stället är på magnapullsidan där avloppet kommer mot slutburken, synns bra om du har bort bukplasten och kollar från variatorsidan går som en läpp från flying nun till tunneln ! Klipp till en rostfri plåtbit valfri form, men helst lika stor som den som e där. popnita fast. Använd endast stålnit och KAROSSLIM ! Tyvärr har jag inga bilder att dela med mig av mitt bygge. Men min är förstärkt sådär som jag har berättat, och den håller för ***** bra :aetsch:

Jääpääh

Välkänd medlem
18 sept 2009
644
3
16
Malungsfors
Stötdämpartornen förstärker du utifrån genom att såga till exakta aluminiumbitar, Dom skall sitta där pyramiden kommer ner till flying nun. Det är som en liten rund infällning samt 2 skruvar som pyramiden sitter fast med, använd samma skruvar samt 1 stålnit för att få fast förstärkningen. Nästa svaghet är nedersta delen av flying nun, under pipan bakom styrstången. Ta en 5mm tjock flataluminium 40 mm bred och kanske 35-40 cm långt bocka till det och passa in det så det går förbi svetskarvarna där nere, det behöver gå upp en bit på sidorna för att det skall funka. Sista extremt svaga stället är på magnapullsidan där avloppet kommer mot slutburken, synns bra om du har bort bukplasten och kollar från variatorsidan går som en läpp från flying nun till tunneln ! Klipp till en rostfri plåtbit valfri form, men helst lika stor som den som e där. popnita fast. Använd endast stålnit och KAROSSLIM ! Tyvärr har jag inga bilder att dela med mig av mitt bygge. Men min är förstärkt sådär som jag har berättat, och den håller för ***** bra :aetsch:
Tack så mycket för det svaret! Ska helt klart kollas upp och fixas! / jesper!

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Etupukki e de på Finska iaf, så ja det är vel bulkhead, den delen framför motorn som pyramiden och dämparna å styrningen sitter ii :hello: