Förstärka edge

brothers

Medlem
13 apr 2008
42
0
1
Hej

Vissa säger ju att Polaris Edge x 600 -01 har lite klena framvagnar och boggie, och påstår att det är bra att förstärka dom!
Var och hur förstärker man det ?? :) ritningar, beskrivningar, länkar, vad somhelst :)

mvh :D
 

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
om intresse finns så har jag boggiförstärkninar över som är nya ,lika som på bilden i länken
 

brothers

Medlem
13 apr 2008
42
0
1
om intresse finns så har jag boggiförstärkninar över som är nya ,lika som på bilden i länken
okej, nja får se! är int säker på att jag ska förstärka för jag kör inte så hårt, är ingen som hoppar med skotern osv...

mvh :)
 

Strasse

Välkänd medlem
27 jul 2009
434
0
16
Gräsmyr
en oförstärkt edge -01 tål endel hopp och lek innan chassit ger sig enligt min erfarenhet. är bara dämpare och trailingarmar osv som gått sönder för mig. så om du inte brukar hoppa alls så behöver du verkligen inte göra några extra förstärkningar.
 

Freddefart

Aktiv medlem
8 sept 2009
68
0
6
en oförstärkt edge -01 tål endel hopp och lek innan chassit ger sig enligt min erfarenhet. är bara dämpare och trailingarmar osv som gått sönder för mig. så om du inte brukar hoppa alls så behöver du verkligen inte göra några extra förstärkningar.
Vad räknas som "hopp" i skotervärlden ungefär?? dum fråga kanske?
Har en XC SP 700 -2005 lider dom av samma klena framvagn?
 

Freddefart

Aktiv medlem
8 sept 2009
68
0
6
Jag knäckte en boogieskena på min Egde 700-02, och det var absolut inget märkvärdigt hopp

Okej där ser man.. Antar att det är samma boggi på min 05? Är det samma framvagn på 05 som tidigare modeller ?
lite OT men hade du några problem med 700ves motorn?