Förslag på resa?

windrosso

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
6
Hälsingland
Jag och några vänner brukar ta någon längre tur varje år. Vi har åkt från kiruna till funäsdalen för två år sedan och förra året åkte vi strömsund-borgafjäll-tärnaby-villhelmina-strömsund.
Vi tänkte utgå i år från det fantastiskt trevilga lilla hotellet i villhelmina och sedan ta en tur från torsdag till söndag.
Någon som har något förslag på resväg? Vi kan tänka oss att ha en 20 mils resväg varje dag ungefär.
Kom med förslag på något bra.

D

Deleted member 6797

kör nasaleden från piteå-norge då passerar man långträsk,arvidsjaur,arjeplog den sträckan körde jag å de vart 84 mil dit-hem

windrosso

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
6
Hälsingland
Efterson jag gillar snö och gillar att åka snöskoter så tänkte jag givetvis på förslag till skoterresa. Australien och Brasilien i all ära men det är inget för mig.
Var kan man åka skoter till och bo ca 10 mil norr om Tärnaby?

windrosso

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
6
Hälsingland
tackar för utomordentliga förslag. Snön är ju inte här än så det finns gott om tid att begrunda. kom gärna med fler förslag resrutter. Gärna med förslag på boende.

joha

Medlem
7 feb 2008
28
0
1
Jag brukar göra en lång sväng ibland........Vilhelmina -Arjeplog-Årrenjarka-Hemavan-Vilhelmina kanske vore nåt.........

joha

Medlem
7 feb 2008
28
0
1
Nån som har information om Nasaleden?Sträckning?Anslutningsleder?allt av intresse