Förslag: Köp och sälj-forum

Tycker du att ett köp och sälj-forum skulle vara något?

  • Ja, man vet aldrig vad man hittar och kan få sålt.

    Röster: 62 84,9%
  • Nej, man kan ju ta en titt på blocket istället.

    Röster: 8 11,0%
  • Kanske

    Röster: 3 4,1%
  • Osäker/Vet inte

    Röster: 0 0,0%

  • Totalt antal som röstat
    73
Status
Stängd för vidare inlägg.

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Som rubriken lyder.

Jag tycker det skulle vara ganska smidigt för oss användare och skriva vad vi har liggandes i ett eget forum, dessutom vad vi är ute efter.

Då skulle man t ex kunna få bort alla annonseringar i signaturer och förklädda annonser i trådar. Det skulle vara bra att införa en regel som säger att man under inga omständigheter får annonsera alls. "Annonseringar görs i köp & sälj - forumet".

Då kan man ju fynda lite dessutom :)

Kan det vara nåt? Vad tycker ni medlemmar?
 
Last edited:
J

JagLuktarGott

Håller med, då vet man vart man ska leta istället för att kika runt på allas signaturer eftersom det tar upp en heeeel del tid om man ska hitta det man söker.

Så JA, hoppas mod godkänner detta.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Då borde det redan nu styras upp och att folk använder den istället då.

Kanske går att sammanlänka så det blir en smidig väg dit från forumet med? För jag tror inte alla går till forumet den vägen utan har en direktlänk till .net/forum
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Jätte bra ide men tyvärr funkar det inte i längden.

Blir massa folk som vill ha bilder å fråga massa saker.
Sen om man satt ett pris så ska nån in å tala om var man kan köpa billigare istället.
Eller bara tala om att man har fel pris på sakerna.
Å skambud

Blir en massa extra jobb för moderatorerna skulle ja tro.

Bättre att ha som nu att man får ta det via mail om man är intresserad.
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Man skulle ju kunna spärra trådarna så man endast kan ta kontakt via pm och inte skriva något mer i tråden. Bara trådskaparen som får editera.

Exempelvis skulle man kunna skriva K: = Köpes S: = Säljes, sen rubrik. T ex: S: Matta 307*38*23.

Sen det där om att sammanlänka annonseringssidan och det forumet var ju en bra idé.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Eller så gör man olika "forum mappar" där man klickar på en länk med texten Köpes resp. Säljes och ev. Bytes.

Men ett kanonförslag!
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Man skulle ju kunna spärra trådarna så man endast kan ta kontakt via pm och inte skriva något mer i tråden. Bara trådskaparen som får editera.

Exempelvis skulle man kunna skriva K: = Köpes S: = Säljes, sen rubrik. T ex: S: Matta 307*38*23.

Sen det där om att sammanlänka annonseringssidan och det forumet var ju en bra idé.
Jo det skulle ju funka om bara trådskaparen får editera.
Men vad skulle det bli för skillnad mot annonsdelen?
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Annars så finns det ju en fullt fungerande köp och säljfunktion på sidan redan, högst upp under skoterleden.net loggan i main.

Jag håller med, skulle det bli en forumdel med försäljning så skulle det bara bli en massa tjafs om priser och allmänt kladdande

Om jag tex vill sälja en matta som jag tycker är värd 4000 och sen kommer någon och skriver den där mattan är inte värd mer än 500 pga bla bla bla...

Ska admins här på forumet sitta och rensa upp sådant hela dagarna så får dom nog säga upp sig från sina jobb för det lär nog bli en hel del sådant skulle jag tro om man ska börja diskutera försäljningar i ett forum

Jag tycker själv att köp/sälj avdelningen här på sidan funkar hur bra som helst sen finns ju blocket och andra sidor
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Jag håller med, skulle det bli en forumdel med försäljning så skulle det bara bli en massa tjafs om priser och allmänt kladdande

Om jag tex vill sälja en matta som jag tycker är värd 4000 och sen kommer någon och skriver den där mattan är inte värd mer än 500 pga bla bla bla...

Ska admins här på forumet sitta och rensa upp sådant hela dagarna så får dom nog säga upp sig från sina jobb för det lär nog bli en hel del sådant skulle jag tro om man ska börja diskutera försäljningar i ett forum
Förstår hur du menar, därför ska bara trådskaparen kunna skriva i tråden.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Förstår hur du menar, därför ska bara trådskaparen kunna skriva i tråden.
Men vad är då meningen med att ha köp/sälj forum?

hela poängen med att ha det i ett forum måste väl vara att alla ska kunna skriva i forumet? annars är det ju precis som en annons på blocket eller här på forumet?

Förklara gärna mer ingående jag kanske har missat nått?
 
Last edited:

DennisA

Välkänd medlem
14 sept 2007
318
0
16
Sweden
Egentligen skulle man ist kunna göra så att trådskaparen fick rensa sin tråd själv och tabort onödiga inlägg och liknande.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Okej, det finns redan en BRA fungerande köp/sälj forum på http://www.snowperformance.forum24.se/snowperformance.html

Så varför skulle det INTE?! funka här?
Där kan jag inte påstå att det är mycket "skambud" osv. Sen Pm:ar man ju oftast om man är intresserad!

För hur många är inne å kollar köp och sälj delen på skoterleden.net?

Då är det fler som är inne på forumet...

Min röst faller på JA! Helt klart..

//Rasmus
 
Status
Stängd för vidare inlägg.