Förlängningskit.

Yaskarpo

Aktiv medlem
9 nov 2007
73
7
8
Norrbotten
Jag har haft funderingar på att byta till en Switchback Assault 600 men har nu varit och kollat upp Indy 600:an som säljs på kampanj med Tracks USA:s förlängningskit. Nån som har erfarenhet av att förlänga en 121"-boggie till 144"? Det blir ju mycket "hävarm" bakom bakre saxen. Priset för denna "Assault Light" blir ju 25.000 lägre än originalet så det känns onekligen inressant. Någon?:confused:
 

JanP

Välkänd medlem
16 dec 2013
110
1
18
Hagge
Jag förlängde min indy 13 med 144-kittet och 44 backcountrymatta från tracks USA.
Det funkade hur bra som helst. Jag väger 75 kg och har kört på mellanspänningen på boggiefjädringen utan genomslag. Lössnöåkningen blir ju mycket bättre samtidigt som du behåller ledegenskaperna med kopplad boggie. Ska du ut på lite mer avancerad skogskörning kanske du skulle satsa på en assault. Eftersom förlängningskittet har vinklade rails bör du nog flytta ett boggiehjulpar till vecket för att minska slitaget på slidesen. Har du vägarna förbi hans Eriksson i Frövi så står min indy där.
Jag har precis bytt in den mot en rmk. Lycka till.
 

Yaskarpo

Aktiv medlem
9 nov 2007
73
7
8
Norrbotten
Tack för svaret Jan! Jag har kört SKS och Switchback 136" sen 1989 med ganska mycket led men har med sönernas påverkan börjat hålla lite mer på sidan om nuförtiden. Jag tror att den kombination av skoter och förlängning som vi pratar om blir perfekt för min körning. Givetvis är Assaulten mycket intressant men prisskillnaden är som sagt ansenlig...