Förlängning av ski-doo Summit 800 HO

Xzibity

Prospect sledder
16 mar 2018
9
2
3
Tjenare allesammans!

Det var dags att byta matta på den gammle trotjänaren.
Fick tag på en längre matta som nu ska dit på stackarn.
Lite allmän moddning och diverse "styling" eller tillpiffning av skotern. :)
 

Xzibity

Prospect sledder
16 mar 2018
9
2
3
Sådär, äntligen fick jag tid över på verkstaden till att tillverka dessa.
Egentillverkade boggieförlängningar. Nu blir det roliga med att försöka få allt att passa :D28501
 
Last edited:

Xzibity

Prospect sledder
16 mar 2018
9
2
3
Sådär! Blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men nu sitter dem på plats. Nu ska bara två hål till göras för att få upp lite stabilitet i skenorna sedan lite lack. :)28544
 
Last edited:

Xzibity

Prospect sledder
16 mar 2018
9
2
3
Ser ut som att vändhjulen sitter väldigt långt ut?
Jag håller med. men de sitter faktiskt inte så mycket mer längre ut än original. Boggiehjulen samt axeln är ifrån en polaris om jag inte missminner mig. Har planer på att ta med glidblocken till jobbet och svarva ner dem litegranna för att försöka få in hjulen lite mer. :) Annars tack för din feedback.
 

Xzibity

Prospect sledder
16 mar 2018
9
2
3
En liten ”översynsbild” :)
Blev aningen längre haha.
på dagens schema så blir det att göra en plåt som förstärker förlängningen på baksidan av boggieskenorna samt måtta lite så jag får in en extra axel innan vändhjulen.

28547
 
Reactions: suregom

Xzibity

Prospect sledder
16 mar 2018
9
2
3
Får ursäkta röran haha!
Gjorde två plåtar i aluminium som sitter på ”baksidan” av railsen som förstärkning, tog dock inga bilder på dem.
men nu sitter allt där de ska.
Hann med en liten provvända igår på kvällskvisten men det var onödigt att reta på sig grannarna i onödan haha. Idag ska det testas lite mer och även packa lite väskor för premiärturen på lördag 😄
28566