Förlänga nytro rtx 2011

Surt

Välkänd medlem
26 dec 2011
204
0
16
Västmanland
Då är det dax att beställa grejor för min förlängning. Jag vet att det finns många inlägg men bara på den lite äldre rtxn.
Då det sitter nonslip och 44a matta standard på den jag har så hoppas jag att jag slipper byta dom iaf.
Så vart rekommenderar ni att man handlar ifrån som håller bra kvalitet osv.
Kan jag köpa en begagnad matta från typ en x-ride eller motsvarande?

Min maskin är nerdrivad 2kugg, så jag tänkte ta hem slides och tunnelförlängning samt dom uppvindade förlängningskenorna.

Tar gärna emot rekommendationer och sånt man ska passa sig för!!!

Med vänlig hälsning,
 

weldion

Välkänd medlem
19 jan 2011
614
5
16
Tulleråsen
En idé kan vara att kolla hur mycket du kan få för din RTX och vad du skulle få en XTX för. För mellanskillnaden där mellan och vad du får ge för slides, boggieförlängning, tunnelförlängning och matta kanske inte blir så stor. Sedan så får du nog lättare att sälja en XTX än en förlängd RTX om du skulle vilja det.
Kan vara något att fundera på i alla fall.
 

Surt

Välkänd medlem
26 dec 2011
204
0
16
Västmanland
då jag köpte skotern ny å den endast gått ca 200mil så är det en så grym värdeminskning då jag inbillar mig att jag får ca 65000kr för den så jag har typ losat 60 så kan d ju va värt ca 10000kr att förlänga, så tänkte jag iaf
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.373
166
63
Offerdal, Jämtland
Hur lång hade du tänkt göra den? Enklast är ju att göra den 136" eller 144" (XTX är 144"). En x-ride matta är 153" så då lär du ju byta till en sån boggie och då blir det en hel del merjobb då tunneln tydligen måste förstärkas m.m m.m.

Men om du gör den 144" så behövs matta, tunnelförlängning, skenförlängning, kedjeolja och någon form av lyftbåge/dragkrok passande en xtx. Sen kanske du vill flytta baklyset så det ser ut som på xtx:en. Jag har inte gjort detta ännu och jag väntar fortfarande på mina sidogavlar till lyftbågen som en bekant ska skära ut i en laserskärare bara han får tid.

Du kan ju passa på och kolla över lagren i kedjehuset när du ändå har rivit det.
 

Surt

Välkänd medlem
26 dec 2011
204
0
16
Västmanland
Helt rätt där!!!! Jag tänker göra den 144" dvs xtx..
Det är alltså 345 förlängningen jag ska ha eller ha jag rört ihop allt?!!
Någon som kanske har lite prylar liggandes som ni vill bli av med!