förlänga gaswiren?

Rmk800

Välkänd medlem
19 nov 2005
120
0
6
Skellefteå & Svansele
Hej har funderat på att höja styret på min rmk.. å har kikat lite å sett att det finns ett förlängnigs kitt som detta http://www.locknersbilochmc.se/images/7765.jpg

men jag tycker det ser så Epigt ut.. så min fråga är om nån har nån annan lösning eller om dom vet om det finns nån annan typ av förlängare. alt om det finns nån skoter som har en längre wire org som kan passa på en rmk 800 -04 med ca 6" styrhöjare

Mvh//Mårten
 

Dawn!

Välkänd medlem
16 dec 2007
184
0
6
kiruna
hmm.. min rmk behövdes inte ens förlängeing.. bara bromsen.. fick 4 tums styrhöjare plus ett fly minibend styre... mvh kenny
 

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
tjena lånar tråden lite.

jag tänkte höja styret 2" men det men orginalvajern är c.a 3cm för kort.

så jag undrar om det är längre gasvajer på vertical escape en på min 02-vertical edge.?

eller om dem nyare vertical edgarna har längre vajer?

/Chrille
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Det går inte dra om den lite?
Annars äre nog tyvärr bara att sätta dit en vajer förlängare

Hur gjorde du med bromsslangen?
Byte du ut den mot en längre eller böjde du bara röret nere vid oket?
Håller nämnligen på men samma sak på min -02 rmk
 

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
bromsslangen var längre. jag tror att den tidigare ägaren hade höjare + fatbarstyre. men jag tycker det är onödigt dyrt.

jag har provat dra om oljevajern men det gav bara några milimeter så jag tänkte att det skulle vara lättare att byta gasvajern från förgreningsdosan... då behöver man ju inte justera in oljan igen.
Lite overkill med en vajerförlängare när det bara behövs 3cm.

fast det kanske är lättare att hitta en längre oljevajer? någon som vet?


/Chrille
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Men blir inte både bromsslangen och gasvajen för korta?
bromsslangen är det ju bara du tar lös och åk på din lokala hydralfirma så kan dom nog pressa en ny slang åt dig i rätt längd.
Men gasvajerna vet jag inte. som du säger, jobbigt att köpa en förlängare på 20cm när man behöver 2cm :)
Kan man sprätta isär förgrningsdosan?
Har för mig jag provat på en annan skoter utan att lyckas.
 

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
jag har sträckt det som går... jaja jag kan ju montera ditt en

vajerförlängare för då finns det ju över, kanske man höjer mer i framtiden.
 

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
jag skulle riva isär dosan där och förlänga med nytt hölje/wire/nipplar..... skulle man igentligen ha gjort själv också? hmmm jaja
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Kom på en sak.för att förlänga bromslangen utan att köpa en ny så borde man ju kunna ta bromsrör (till bilar), och göra en rörbit som man sätter mallan bromshandtaget och bromsslangen.
 

VerticalEscaper

Aktiv medlem
15 feb 2009
56
0
1
Sitter en 4" styrhöjare (Orginal?) på min Vertical Escape -04:a. Ska höja till 8" nu i vinter och både gas- och bromsvajer räcker ganska precis till det utan förlängning, däremot är elektroniken till backen m.m. lite knasigt dragen, men det går ju alltid att lösa :)
 
R

Robin

Sitter en 4" styrhöjare (Orginal?) på min Vertical Escape -04:a. Ska höja till 8" nu i vinter och både gas- och bromsvajer räcker ganska precis till det utan förlängning, däremot är elektroniken till backen m.m. lite knasigt dragen, men det går ju alltid att lösa :)
Vet inte riktigt om du ställde en fråga, svarade på en fråga eller bara konstaterade ett faktum.
Men tråden är strax 2år gammal..
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
jag skulle riva isär dosan där och förlänga med nytt hölje/wire/nipplar..... skulle man igentligen ha gjort själv också? hmmm jaja


Så gjorde jag på min, tog isär vajerblocket och bytte ut vajern därifrån och till styret till en längre, funkade kanon..