Förlänga edge x...

labanskalle

Välkänd medlem
7 feb 2007
356
0
16
Fick tag på mattan idag. Blev ca 3300 - 3400 för den. Måste bara få skotern att gå bra nu innan jag börjag bygga om..


Var updaterar man sina gammla inlägg? Hittar ingen knapp.
 

labanskalle

Välkänd medlem
7 feb 2007
356
0
16
Blev så att jag att jag höjde dynan istället för att köpa en annan.
Bilder: http://www.pixbox.se/alb_show_id506348_page0.html
har lämnat in motorn på rep. vevaxeln var vriden 2cm :(
Tror ni att man behöver förlänga tunneln när man förlänger till 345? Tror att kammarna kommer att börja ta i stänkläppen så den måste bort om man inte förlänger... Blir det farligt att köra utan att förlänga? Tänkte om det går resa över då?
 

stralle

Välkänd medlem
21 feb 2007
402
0
16
Piteå
Resa över kan vara en risk eftersom den kan gå hela vägen utan att nånting "stoppar" den och stänkan måste bort om du inte ska förlänga tunneln (har en everest 500 med förlängd boggie och inte förlängt chassie så stänkan far in i tunneln) :)
 

labanskalle

Välkänd medlem
7 feb 2007
356
0
16
Ok. Jo känns som att det skulle vara lite farligt :p... Komma över ett krön järnet åsså slå över :O

Måste försöka få tag på nån lite kraftigare plåt.. Undrar bara hur man skulle göra med lyftbågen?
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Jag förlängde min edge till 345 matta o 51mm kammar. Stänk lappen tar i det lovar jag men jag har kvar en bockad (hemmagjord) tunnelförlängning i durkaluminium om intresse finnes
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Jag försökte men klarade inte av att lägga in bild... skicka ett privat meddelande med din email så kanske det går bättre