Förgasarbestyckning??

Slaken

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Kan någon säga vad jag ska ha för bestyckning till min -97 ZRT 600 ?? (ingen racebestyckn.)

 

plymouth_man

Välkänd medlem
1 jan 2000
288
0
16
Piteå
Jag har instruktionsboken, ska kolla när jag kommer hem från jobbet...

Var det vid någon speciell temperatur och höjd över havet du undrade över, eller är det fabriksbestyckningen du är ute efter?

Mvh
Hans L
 

Slaken

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Tänkte typ fabriksbestyckning... men annars så
bor jag i norrbotten... det e väl 2-300 meter över havet..å utetempen då man kör e väl mellan -5 till -20 ...huvudsaken e att den inte "surar" el. "skär" =)!
Just nu sitter det 370 huvudmunstycken & de e för feta..funderar på gå ner 2 steg till 350

Tack på förhand!!

 

Evilabe

Aktiv medlem
1 jan 2000
68
0
6
http://216.37.204.202/skidoo_oem/Skidoo.asp?Type=13&A=332&B=16
enligt länken ovan ska det vara 260 i mainjets på din maskin
 

plymouth_man

Välkänd medlem
1 jan 2000
288
0
16
Piteå
Hur vet du att den går fett med de munstyckena? Hur har du kollat det?

De munstycken du har (370) ska vara för havsnivå, och -6 till +4 grader.....

vad sitter nålclipset i för position? Hur är luftskruven inställd? Vad har du för lågfartsmunstycken?

Det finns så mycket det kan bero på att den "surar". Är det vid fullt gaspådrag den går dålig, vid halv gas, eller på tomgång.... Ge mig lite att gå på så ska vi se om vi inte kan hitta på något...

Men!! Sätt INTE!! in 350 munstycken ännu, gör du en längre fullgasrepa i -15 så kan den mycket väl skära om det inte är på fullgas den surar.....

Mvh
Hans L
 

Slaken

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
E du säker att du har sett rätt? Du har int blandat ihop "Feet" & "meter" el. "Farenhait" & "celsius" ??
Enligt tabellen jag har kommit över så lämpar sig 350 för 600m över havet & -7 - -16...

Ps.Jag e precis påväg att sticka &sätta i 350:eek:rna.. så snart vet vi =)=)... jaja.. men tack ändå...
 

plymouth_man

Välkänd medlem
1 jan 2000
288
0
16
Piteå
Jag har Arctic orginal instruktionsboken framför mig, och i den står det Att zrt 600 -97, den levererades med 400 mainjet, det är för havsnivå, och -40 till -29. Sen har du en fallande skala, och 370 åtfinns på havsnivå och -7 till +4 grader....

Du behöver ju inte tro mig, men så är det.... hade jag bara haft tillgång till en scanner hade jag mailat en kopia till dig, men nu har jag inte tillgång till en sådan tyvärr.... ska se om jag kan få tag i någon som ha nu i helgen, så ska jag ordna en kopia.

Jag bor i piteå, så om du finns i närheten får du gärna komma och läsa boken.

Mvh
Hans L
 

Slaken

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Oki....Jag e påväg å sticka å skruva i gasarna nu... får prova försiktigt å analysera stiften flitigt ...
MJ: 350.
Lågfartare: 35.
Till kvällen har jag rapport...