förgasarbestyckning 500 SKS -00??

M.A

Välkänd medlem
23 jan 2010
196
2
6
Har funderingar på att plocka upp min ikväll igen och kolla lite. har inte du heller nått garage att hålla till i. måste själv och till verkstan och hålla på men den ligger ju bara 3 km bort så. men då har man ju alla grejjer. återkommer väl senare ikväll om jag hittar något intressant.

M.A

Välkänd medlem
23 jan 2010
196
2
6
Gjorde en lite upptäckt ikväll när jag hade upp förgasarna. där clipset för nålen sitter på det clipset så sitter det en vit plastbricka, den verkar hindra nålen att åka upp och ner. utan den så kan man röra nålen ca 1,5mm upp och ner. det borde även resultera i att dom blir lite osynkade. men det är kanske inte därför den går orent, men det är ju allafall ett fel.:eek:. Sen Reedkorgarna( dvs dom där plasgrejjerna ) dom verkar ju lite skum. ojämn och bränd. glippar uppe och nere vid kanterna.

jonteponken

Aktiv medlem
27 dec 2009
62
0
6
Skellefteå
Det ska vara en vit plastbricka under clipset på nålen. Den går även att sätta ovanpå clipset om man vill finjustera nålen. Det finns bra sprängskisser på www.e-son.se om du scrollar ner till reservdelar och sprängskisser. Reedkorgarna låter väl som att det är nåt knas med? Var båda glappa eller bara en? Har du kollat vad såna kostar? Verkar tyvärr inte finnas med på sprängskisserna.

M.A

Välkänd medlem
23 jan 2010
196
2
6
ok så plastbrickan ska ligga under clipset? då borde det ju bli lite annorlunda inställning. eftersom jag saknar en och en ligger ovanpå.
Fösökte lägga upp en bild på reedkorgarna men det gick inge bra. ska försöka igen så kanske du får se, så kan du jämför med dina tänkte jag.
det var glipor på bägge två med mer på den ena, kom inte riktigt ihåg vilken det var.

Attachments

jonteponken

Aktiv medlem
27 dec 2009
62
0
6
Skellefteå
Såg inte så bra ut med brännmärken.. sitter det inga membran i korgarna? Har som sagt inte haft ut mina ännu.....Har du andra sidor med sprängskisser där man kan se även detta?

M.A

Välkänd medlem
23 jan 2010
196
2
6
Har en reservdelskatalog till SKS 2000 so jag kan maila till dig om du vill...om du har nån mailadress.
Pratade med en kile på polaris idag och han sa att dessa brännmärken troligt tydde på att han fick för lite bärnsle vid ett visst varvtal och tände på nått viss bakåt då. sen sa han att nålen skulle sitta i spår 3. beställde iallfall en sån där lite plastbricka idag, 70 spänn, vansinne! men det ska ju sitta där så vad gör man. men han trodde inte att korgarna gjorde så mycket. får väl beställa dom om det inte blir bättre, fanns bara en i sverige, dom kostade faktiskt bara 80 per halv. dvs 80x4=320 inte så farligt om man jämför med brickan för 70.

jonteponken

Aktiv medlem
27 dec 2009
62
0
6
Skellefteå
Du har fått ett Privat Meddelande.....
Hur såg reedventilerna ut? rena och fina eller? annars kan det vara läge att rengöra de ordentligt. Du kan även pröva att ta bort luftburken och köra lite på tomgång och känna om den skickar bränsle bakåt.