Förbudsområden

lilltampen

Välkänd medlem
27 jan 2009
200
0
16
Västerbotten
Är just nu i Borgafjäll och njuter av snöstorm och skoterlek, men jag blir även förbannad över idioter som inte kan läsa en skylt ( avvik ej från leden förbudsområde) just vid skyltarna är det vikit av och rätt upp mot fjället, alltså hur svårt kan det vara att fatta, det finns hur mycke fria områden som helst att åka på, inse att ni som skiter i förbudsområden är dom som kommer att vara orsaken till att friåkning kommer att bli näst intill förbjuden.:

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Nyp dem om du ser dem och informera dem sakligt om varför det är viktigt att respektera förbudsområdena .
Att råskälla på dem tror jag inte hjälper.
Skulle vara intressantatt veta vad det rör sig om för maskiner och ålder på typerna om du ser dem.

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
Såg samma sak när jag och en kompis var uppe för några helger sedan, vi åkte upp mot fjället och precis då man passerat en stor förbudsskylt innan man kommer upp på fjället (skulle till risbäck) så är det ett gäng som styrt av leden direkt!! Hur dum i huvudet är folk? Inte konstigt om vi snart inte har några områden att köra på, detta hände båda gånger vi for den vägen.. Helt sjukt! Hur kommer det sig att de inte bryr sig?! Dom vill säkert ha fri åkning som alla andra men inser inte följderna av sitt handlande? Jag förstår inte mig på dessa människor!

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
34
Umeå
Jag var uppe i helgen o körde också, då de var så satans dimmigt o jävligt så fick man hålla sig på "låglandet" så vi var o klättrade i korpådalen, på den sidan där de är "fritt fram" att köra, och när man är där uppe så ser man så jävla tydligt hur flertalet olika sällskap totalt skiter i förbudsområdena och sticker iväg på "fel" sida ån... vi disskuterade detta vid flertalet tillfällen i mitt sällskap och tyvärr tror jag att dom antingen måste släppa på förbuden, eller stänga ned skoteråkningen där helt... för att få folk att respektera förbudsområdena är nog jävligt svårt tyvärr :( de är så satans trist, för de kommer ju gå ut över ALLA!

lilltampen

Välkänd medlem
27 jan 2009
200
0
16
Västerbotten
Var uppe igen tvärt å vad såg jag på väg ner?? Jo 2 st äldre gubbs med lika skotrar förmodligen hyrda var å svarva på förbudsområdet !!!! Jävla tomdunkar