Förbannade Skoteråkare!!!

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
57
Sandviken
Jag är så förbannat trött på dessa pölstrynen som sitter & kör full gas fram & tillbaks efter vägen & på åkern härutanför där vi bor.

Förra vintern så var ett barn MYCKET nära att förolyckas p.g.a dessa svin.

Med såna präktiga idioter så är det faanimej inte undra på att försäkringarna går upp & att dessa skoterhatare får vatten på sin kvarn.

*[censur]*

Åt er som inte har anledning att ta åt er av detta så får jag önska en god säsong.
 
Senast redigerad av en moderator:

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Var du inte lite väl hårt i orden där kasnke??

Men på en punkt kan jag hålla med dig. Dom som far och kör som idioter på vägarna och efter gång/cykelbanor och som förstör för oss alla andra skoteråkare. Dom kan man mycket väl klara sig utan.
 
E

ejwbegysv

Larsson skrev:
Jag är så förbannat trött på dessa pölstrynen som sitter & kör full gas fram & tillbaks efter vägen & på åkern härutanför där vi bor.

Förra vintern så var ett barn MYCKET nära att förolyckas p.g.a dessa svin.

Med såna präktiga idioter så är det faanimej inte undra på att försäkringarna går upp & att dessa skoterhatare får vatten på sin kvarn.

*[censur]*

Åt er som inte har anledning att ta åt er av detta så får jag önska en god säsong.
Inte så stor mening att klaga över detta här? Skriv i den lokala tidningen eller försök att kontakta någon av åkarna (utan att hota dom till livet som är ett brott i sverige).
 

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
Det är rätt. och visst kan man skriva så hårda ord man vill :mad: .....så länge det står att dom som är oskyldiga inte ska ta åt sig. :eek:

Bra sagt!!
 

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
57
Sandviken
Jo,trodde nog att en del skulle bli censurerat.
Beträffande det där med lokaltidningen så kan jag hålla med om att det också är en bra ide,men flera av dessa skoteråkare läser här med.
Tyvärr så tror jag att dom inte tar åt sej av sånt här,men jag tycker att vill man åka fort så kan man börja tävla.

Själv har jag tävlat aktivt i enduro på mc i 18 år & min slutsats av detta är att får man "köra av sej" på banan så behöver man inte försöka hävda sej bland trafik & barnungar.

Ok,nog gnällt,ha de. ;)
 
E

Ej medlem/Inloggad

robin-_- skrev:
Tidningen :)
hej

hur full kan man vara och köra skoter man kan väll dricka ganska mycket om man har en bredbandare eller arbetsmaskin för det är ju lättare att hålla balansen då
 

DIRAVI

Välkänd medlem
21 sept 2004
467
0
16
Man kan vara precis lika full när man kör snöskoter som när man kör bil, inte alls altså.
 

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
57
Sandviken
Tyvärr.................

Suck,jaa tyvärr så blev vi en skoteråkare färre här i viken på juldagsmorron.
:(
En stor björk hade blåst omkull & låg i brösthöjd över leden.
Var dit på dan sen & kollade.

Och blev tyvärr åter påmind om den ynkliga skillnaden mellan liv & död.
Tyvärr så var han också tydligen full.
 
Last edited:

DIRAVI

Välkänd medlem
21 sept 2004
467
0
16
Ej medlem/Inloggad skrev:
du vet inta vad du pratar om !!!!!!
Jasså, ja du har säker rätt, men skulle du kuna specifiera viket av inläggen du hänsyftar.
 

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
57
Sandviken
Det känns som inte rätt att prata om sånt här,men många såg honom på natten.
Hur det än är så slutade allt med elände för anhöriga & vänner & jag beklagar sorgen.
 

skump

Medlem
1 jan 2000
44
0
1
kungsgården
tjenare larsson-bor själv strax utanför viken :rolleyes:
tyvärr verkar vissa skotrar delvis gå på alkohol, men de flesta sköter sig nog
även jag känner till pizzan i åshammar :)
själv kör jag som de flesta nyktert och varsamt
att vissa småpojkar leker kamikaze utan hjärna eller att föräldrar låter småbarn
använda skotern är ett problem och blir en stämpel som tyvärr drabbar alla
skoterförare :(
mvh t
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
Goddag.

Det finna bara en sak att göra när man upptäcker folk som kör i fyllan,skoter,MC,bil eller lastbil spelar ingen roll,ring polisen och ANMÄL! Om dom bara skadar sej själva vore det väl lungt,men ett fyllo på ett motorfordon är det värsta mordvapen som finns då det slår urskiljningslöst.
Har man inte förstånd att köra nykter så SKA man bli anmäld. För allas säkerhet helt enkelt!