Förarbevis..

John

Välkänd medlem
1 jan 2000
110
0
6
Jag hinner inte få mitt förarbevis före helgen =(( så jag undrar om man kan få ett intyg av vägverket.. Ett likadant som man får innan man fåt det riktiga körkortet för bil..mvh john--
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Hej! Dom sa då till mig att man får köra fast man inte har fått själva kortet i handen.
Har du tagit allt och bara väntar på att kortet ska hamna i brevlådan är det bara gasa!
 

egon

Välkänd medlem
1 jan 2000
232
0
16
Har aldrig hört talas om att man kan få det men om det är som med bil så spelar det egentligen ingen roll om man har körkortet eller inte, dom kollar ändå personnumret på datorn, där står det vilka behörigheter man har...
 

John

Välkänd medlem
1 jan 2000
110
0
6
men kruxet är att de hinner inte pilla in mitt namn i datorn innan helgen =(
 

John

Välkänd medlem
1 jan 2000
110
0
6
men det skulle vara så förargeligt om man skulle åka fast....det är en sån gång det händer någonting..
 

Fastman

Välkänd medlem
1 jan 2000
116
0
6
Sverige
medlem.spray.se
Men du kan väl ändå inte bli av med kortet? Så sa de då till oss när jag tog det. Om de inte hunnit ändra det nu?!?!?

Så det enda som kan hända är väl böter isf.
 

jeppe

Välkänd medlem
1 jan 2000
244
0
16
39
nej, man kan inte bli av med körkortet, men därimot kan man få bekymmer med att ta körkortet!
 

nik

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
Rosvik Sverige
ring till polisen där du bor, och säg vad du heter och fråga om du har ett förarbevis för terängskoter registrerat på ditt namn.
 

Laban

Medlem
1 jan 2000
46
0
1
Bara att köra! Hur stor är risken att du blir stoppad? 1 på miljonen skulle jag tippa! Sen så har du ju "teoretist" kortet...
 

jeppe

Välkänd medlem
1 jan 2000
244
0
16
39
de jävliga är att man alltid träffar på plisen när man helst av allt inte vill! men eftersom du har skrvit provet är de bara o köra!