Förändrat forum - Väldigt smal sida.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Kanske är det något smalare än förut, men jag gillar som det är nu, passar bra på ipaden, ser bra ut även i iphonen nu. På imacen och macbookarna brukar jag aldrig köra i fullskärm när jag surfar så det ser bra ut där också.

Så det nya formatet verkar passa våra småenheter bättre som det är nu.
 

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Uscha!
Nu efter kl 18:00 så vart det bara tok i forumet.
Man får scrolla åt alla håll och kanter. Jag gillar det absolut inte som det är nu.

Dock så är nya layouten på hemsidan och forumet kanon :)
 

Admin1

Snowmobile forumadmin
Administrator
Team Snowmobile
20 maj 2011
13
0
0
Hej. Just nu pågår arbete med att anpassa forumet till den nya webbsidan. Det kommer att vara lite stökigt under en övergångsfas, och jag ber ett att hålla ut. Det kommer förhoppningsvis bli sååå bra när allt väl är som det är tänkt. Alternativet är att stänga forumet tillfälligt, och det vill vi undvika så länge det bara är möjligt... Med vänliga hälsningar - Johan Ahlberg
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Har problem igen med chrome.
Överlappar på högersida.


edit. fick mitt svar ovan, måste ha postat nästan samtidigt.
 
Last edited:

Routterrr

Välkänd medlem
2 aug 2010
246
0
16
Luleå, Sweden, Sweden
Jag som webbdesigner kan förklara en del och som Ahlberg säger så jobbar de på det vad jag kan förstå.

Varför sidan blir smal har ingenting med webbläsaren att göra utan med er skärmupplösning. Då sidan är fast bredd så kan den se smal ut speciellt om man har en nyare skärm då många nya skärmar har HD-upplösning. Överlappningen kommer säkert också att fixas som Ahlberg säger så jobbas det på det. Att byta ett tema tar en bra stund även om det kanske vore smartare att göra en lokalkopia på forumet och göra klart allt innan man slänger upp det men det är ju bara min åsikt.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Som den är nu är onödigt smalt. Visst har den blivit något smalare efter byte av färger och logga?
Tykte den passade fint på ipaden förut men nu blir det kanter på sidorna till ockmed på den.

Gå in på snowest forumet och se och lär...
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Varför inte arbeta med en procentsats när det gäller bredden istället för en fast pixelbredd? Då det ändå är rätt flexibla ramar det handlar om skulle det gå att arbeta med t.ex. denna bredd som minimum och sedan sätta kanske 45-50% width :eek:hwell:

De flesta har som sagt relativt högupplösta skärmar nuförtiden och forumet får gärna ha en bredd motsvarade den föregående. I nuläget tar det inte upp så hemskt mycket plats av skärmytan och en så pass smal bild som den här nedan på 1000px förvandlar hela layouten till en flytande frame...

 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
En sak jag stör mig grovt på är 2st scrollfönster, ett på forumet och ett på själva snowmobilesidan
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Jorå, de e snyggt med en smalare forumbredd, men jag tycker de är lite väl snåla nu. Jag antar de kör med denna bredden eftersom förstasidan använder den, och de vill kunna köra forumet inom förstasidans ramar.

Största/dumma problemet är ju "användar inforutan" just nu, den är ju nästan 30% av forumbredden, till ingen nytta. (se den röda pilen?)
Inga bilder går ju att kika på i nuläget, inte utan att scrolla horisontellt.

Men de kommer att fixa detta, jag jag tror de är väl medvetna utan att vi alla på pekar de hela :)
forum.jpg
 

SummitSteven

Välkänd medlem
23 okt 2006
260
0
16
Jokkmokk
www.MotorFist.se
Det jag stör mig på i Projektdelen på detta forum är att om det laddas upp mycket bilder i kommentarerna så "ryms" inte alla kommentarer på sidorna, så man ser väl bara 75% av kommentarerna på varje sida :(
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Tycker fortfarande att forumet är för smal ännu. Och en annan sak som är skit störande, är när man har scrollat ner i en tråd och trycker på bakåt knappen. Så får man scrolla sig upp igen, det skall gå tillbaka upp av sig själv som det gjorde förut !
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Har fixat en bredare sida för de som kör Chrome....

Gör såhär:
1) Gå till Chrome Store och installera tillägget Stylish -> https://chrome.google.com/webstore/detail/fjnbnpbmkenffdnngjfgmeleoegfcffe
2) Skapa en anpassning för Snowmobile genom att trycka på knappen "Write New Style" och se till att det appliceras för endast http://forum.snowmobile.se/* (som på bilden)
3) Klistra in koden som på bilden (kan kopieras nedan) och spara sedan
4) Funkar det så ser man en 1:a i Stylish-ikonen till höger om adressfältet i Chrome. Om inte, så har man gjort fel någonstans :)

body {
width: 80% !important;
}
#forums {
width: 90% !important;
}
.navtabs li {
padding-left: 15px !important;
}
.navtabs li.selected li a {
color: #FFFFFF !important;
}
.navtabs li.selected li a.popupctrl {
color: #FFFFFF !important;
}
.navbar_advanced_search li a {
color:#FFFFFF !important;
}
snowmobileregel.PNG