Följa Vasaloppet med skoter?

zzaphod

Välkänd medlem
11 feb 2009
130
0
16
Västvärmland
Hej,

Vi är några stycken som funderar på att åka ner från Hundfjället på Söndag morgon och kolla in Vasaloppsstarten, planen är sen att fortsätta en bit mot Mora för att få se åkarna ute i spåret.
Frågan är då, hur åker man lämpligast för att ta sig dels ner till starten och dels ut längs spåret, t.e.x ut förbi Smågan och till Mångsbodarna?

Har ni några tips är jag mycket tacksam!!

Mvh, Peder

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Jag tänkte stötta min sambo som ska köra vasan. Så är också mycket intresserad av skoterleder längs med vasaloppet! Borde finnas någon här som åkt sträckan på skoter tidigare...

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Arctic trail. det finns kartor att köpa. Köpte min i mora hos görans motor tror jag. Men man kan ju glömma att försöka ikapp med täten via skoterleden . den går lite omvägar. Men mellan skiktet hinner man med att se flera gånger efter vägen. om man åker hyfsat lugnt ledtempo. Men ni kommer inte att vara ensamma efter vägen.

zzaphod

Välkänd medlem
11 feb 2009
130
0
16
Västvärmland
Man bör alltså komplettera med den kartan förutom Sälens skoterklubbs egen ledkarta? Bara att fråga efter Arctic Trail kartan så vet dom förhoppningsvis vad man menar?

Mvh, Peder

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Ja körde från mora idag. Inga som helst problem att hitta utan karta! vände strax innan Evertsberg. Var förvånansvärt lite skotrar ute...lederna runt mora sög rätt duktigt! Men annars var det en fin tur =)