Får för mkt soppa!!!

wire72

Aktiv medlem
13 feb 2005
68
0
6
Norrbotten
Har en Polaris Indy trail sks -88 som tidigare gick bra men nu får den på tok för mkt soppa, full gas för att man ska få igång den, glöm det där med behov av choke :) Utan gas vägrar den starta och stiften blir dyngsura.. Tidigare med lite soppa i tanken så gick den, när den fick full tank så började detta syndrom, eller vart skotern bara chockad av att få full tank kanske.. :rolleyes:

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Ja det måste vara som tidigare talare säger! blir nog självtryck så det trycker in soppa.. Dock borde väll nålventilen hålla emot ...Men bensinkranen sitter i inte monterad på Polaris utan anledning :)

wire72

Aktiv medlem
13 feb 2005
68
0
6
Norrbotten
Haha,, vad fint att det kan vara så enkelt, kasst dock av polaris att inte åtgärdat detta, haft lös förgasarna och allt ser kanon ut invändigt, finns det något enkelt sätt att före bygga detta självtryck, eller är det bara att stänga av bensinkranen efter varje körning,, haha.

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
det strömmar för att polaris bensinpump är lite speciella..
när pumpen känner värme av sol ljus så då börjar det pumpa in bensin..
så stäng av bensinkranen då du inte kör med den.

det är ganska jobbigt att ta bort stiften varje gång man skall köra.. så det är lättare att komma ihåg att stänga kranen ( :

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
42
Boden
Hade en trail -89 som första skoter och enda gången det rann i bränsle i motorn så den surade var när den stod lutande eller om man glömde stänga av kranen vid frakt på släp. Så jag tycker då att det ska gå att åtgärda så du inte behöver stänga av den varje gång du stannar. Som jag skrev tidigare så tror jag felet ligger i att dina nålventiler inte håller tätt för är dom fräscha så ska ingen soppa komma igenom när flottören stänger nålventilen.

Men kanske bara var min trail som funkade så.

wire72

Aktiv medlem
13 feb 2005
68
0
6
Norrbotten
Monterade förgasare idag och vred på bränslekran, startade fint och svarade bra på gasen och tomgången, var ute en repa och sen när jag stängde av den så drog jag av bränslekranen, efter 3 timmar så var jag ut och drog igång den, första gången jag fick använda chocken på den, Är nog nålventilerna som är slut i förgasarna, Ser man dessa tätningar, är det gummi ringar eller? Blir att köpa nya såna hur som helst, Tack för all info och snabba svar... ;)

R

Robin

Nålventilerna kan du blåsa i för att se om dom är täta eller ej, om du kan blåsa igenom dem är dom otäta och trasiga.