Fåbort klistermärken?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja!

Jag vill fåbort de fula varningsklistermärken som sitter lite överallt på min rush :mmph:
Men hur får jag bort dem utan att repa plasten under ?

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Värme + icke söndertuggade naglar. Blir det klisterrester kvar så kan man använda ex. startgas, t-gul eller de sprayburkar som finns som är avsedda att ta bort limrester med, jag kommer inte ihåg märket eller namnet dock.

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Har du klister kvar när du dragit bort märkena så ta lite lacknafta å gnugga försiktigt.. Fungerar kanon! Har själv gjort det flera gånger på regskylten. Ta inte för mycket bara för då blir plasten matt.. Vaxa gärna efteråt :)

FreeriderRossi92

Välkänd medlem
24 maj 2010
410
0
16
33
Sandviken/Torsby
Citerar Draken från ett inlägg i en annan tråd:

Klister kan du ta bort med KALLavfettning för biltvätt.
Se till att den är av bra kvalitet t.ex:
http://www.lahega.se/showproduct.asp?id=8

Spraya på och låt verka så länge som möjligt,spraya mer och börja pilla med fingret så borde det släppa! Har då gjort så i 100år på jobbet och det funkar då där.
Se till att vara inomhus så inte limmet och plasten är -20gr för då tar det kanske 1v. :)

Hoppas det funkar :)

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
Funkar även fint med apelsin ;) ta bara och dela en apelsin sen klämmer du ut saften över de ställe klistret är, miljövänligt och luktar gott :)

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
biltema har en bra spray som heter 'label off' funkar kanon för klistermärks rester !

Erik G

Välkänd medlem
5 okt 2008
262
3
18
Storuman
Värm och ta bort de som går, blir de klisterrester så änvänd lite bensin på en trasa/pappersbit å gnugga lite med. Sen äre klart!

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
Först lagom med värme sedan Limtvätt, finns i färghandeln.
Absolut det effektivaste och skonsammaste jag haft till lim rester:).

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
biltema har en bra spray som heter 'label off' funkar kanon för klistermärks rester !
+1 på den.
Hjälpte en kompis som tejpat fast en trasig lyckta på sin bil med silvertejp och låtit det sitta i 6mån. :cry:
Väven drog man bort men allt klister satt fast i lacken och var stenhårt.
La på biltemas label off och knuggade bort limmet med en trasa.