Få X-trim 800 -09 att bli lite busigare!

TraSSl

Välkänd medlem
13 dec 2010
332
0
16
Hej!

har en kompis som just köpt sig en X-trim 800 -09. efter att både han klagat och att jag och å nå andra kompisar testat så tycker vi att den är extremt annorlunda. Man får slita som en tok för att bryta omkull den och vill knappt svänga. maskinen känns kort och gott som en fullastad viking att köra runt på.

Är helt övertygad om att det egentligen är en bra maskin, men att man måste bearbeta om inställningarna på den, och varken jag eller mina kompisar har aldrig hållt på så mycket med Lynx och denna kompis är nybliven skoter ägare och ännu inte så kunnig, så tips på inställningar hade varit perfekt!


sitter SLP PP och en hyffsad 38as matta förövrigt.
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Då den har pps boggien så kommer den aldrig vara bra i lössnön, än hur du gör.
Men du kan ju alltid göra en smalare framvagn och byta till en annan matta en ripsawen :)
 

TraSSl

Välkänd medlem
13 dec 2010
332
0
16
jo pps har sina begränsningar i det lösa, men det känns som om det är framvagns och boggie inställningar som spökar eftersom den vill verkligen varken svänga som vanligt eller burkas omkull. sen är det väl ganska självklart att den aldrig kommer bli som en riktig mountain maskin men som det är just nu så är det knappt någe nöje att ens köra :S