få skidlyft med arctic cat f8

88Danne

Medlem
9 jan 2012
20
0
1
Mehedeby
hej

någon som har bra tips på hur man ska gå till väga när man ska får skidlyft med en arctic cat f8 2008? det jag har läst mig till ska vara att tabort klossarna som sitter i bak på boggin och även tabort remen som sitter ifram på bogin? kan detta göra så att skotern bogin går sönder på något vis? någon som testat de här på en f8? blir skotern okontrollerbra? kom med förslag på hur man kan göra. (sitter en fin ripsaw 38mm matta på)

/danne
 

Rackelsmurf

Välkänd medlem
21 okt 2008
284
0
16
Utanför Piteå
Du ska absolut inte ta bort balataremmarna som sitter där fram, då kan du skicka slides genom mattan om du har otur, däremot kan du ta bort klossarna, släppa på torsionsfjädrarna och spänna på främre dämparen. Om du sen med skidlyft menar att åka på rullen alá Ski-Doo 800 så blir du nog besviken, men nog kommer den lyfta på skidorna, speciellt där du har fäste dvs. inte i lössnö. Men med dessa ändringar blir den betydligt trevligare i lössnön eftersom den vill hålla skidorna på ytan.
 

88Danne

Medlem
9 jan 2012
20
0
1
Mehedeby
ok får prova det. märks det mycket i kurvorna på led när man kör lite fortare att den vara vill gå rakt fram om man gör dessa inställningar? hur har du din bogi inställd?
 

Rackelsmurf

Välkänd medlem
21 okt 2008
284
0
16
Utanför Piteå
Jag har spänt på främre dämparen en del, kör på mittenläget på torsionsfjädrarna, tagit bort klossarna och balatan är i originalhålen, tycker inte den blev speciellt svårkörd på led, men då kör jag inte så mycket ledkörning heller, man måste prova sig fram tills man hittar en inställning som passar, det är så individuellt vad man vill ha :)