Få mer klös i Ski Doo mxz rev -2003

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
Tack för svar! blir helt enkelt att ringa till M-performance å få lite prisuppgifter osv. sen om det ser bra ut så gör jag det tills nästa säsong å behåller min maskin:). om jag inte köper v-kit och gör det själv.

Åter till matta, gör det så jättemycket skillnad på en 38 och en 44 egentligen?, skiljer ju inte mycket på dom i kamhöjd. För tänkte nog kika efter en bättre begagnad för att komma undan lite billigare på den fronten. Och har man 2 olika storlekar att välja på då så är det ju lättare att finna någon.

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Jag har bara erfarenhet av 44mm backcountry och 38mm rip-saw och även om dessa mönster inte är helt rättvisa att jämföra så är det stor skillnad på 44 och 38 i mitt fall. Men hur mycket kamhöjden gör och hur mycket som beror på mönstret vet jag inte.

Niseye

Välkänd medlem
5 dec 2011
519
1
16
Västernorrland
gissar du har 32mm idag. Steget upp till 38mm = ingen jätte skillnad.
från 32mm till 44mm! Då börjar det hända saker!

Ofta är ju alla 38mm mattor i ripsawmönster, och då kan man lika gärna behålla 32an.
Har erfarenhet av både 32mm, 38mm ripsaw, 44mm ripsawlite och 44mm backcountry.

Bäst är (enligt mig) 44mm backcountryn. Du lär känna störst skillnad med den med tanke på att du kör en 600.
Körde 44mm backcountry mattan i en 600ho i 2 säsonger problemfritt, inte en kam borta!

44mm ripsawlite har jag bara kört i en 800cc men den funkade helt okej faktiskt.
Dock 2-4kammar skadade/borta på 1 säsong.

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
jag gillar inte heller mönstret på ripsaw. så får bli en matta åt backcountryhållet, så får väl satsa på en 44 då:). Ska hålla utkik ordentligt efter en på blocket mm, hoppas det dyker upp någon bra i rätt size.
Måste man byta drivhjul till non slip eller är det bara en rekomendation?, är det nå dyra grejer eller är det okej pris på dom?