Få lite fart på 550in !

Vad ska jag göra?


  • Totalt antal som röstat
    97

sledfactor

Välkänd medlem
12 okt 2008
408
0
16
krokom
Tjenna !

Funderar på köpa lite saker till skotern men kan inte bestämma mej och det jag funderar på e :

* v-kitt .är det värt pengarna? stor skillnad ? går den varmare ?bränsleförbrukning?någon som vet vars det finns ?länka!

*dreva ned 2 kugg . stor skillnad? varvar den för mkt eller är det något man kan ställa in ?byta kedja ?,för de orkar jag inte

* variatorfjädern :hmmmm2:? och vikter . har inte så stor koll men man kommer ju undan billigare ?ge de nåt?

*speedtech slutburk . är sugen på en ,gere ett sjukt härligt ljud,vet att det inte ger någon effekt .och samma här bränsle förbrukning ?går den varmare ..har för mej att de e tvärt om men..och jag tycker de låter grymt snyggt så ni som inte tyck de behöver inte sägga det !

I alla fall har en fläktkylkd mxz 550-06 så vill inte att den ska gå för varmt,och jag ska inte våld trimma eller nått sånt,bränsle förbrukningen vill ja ju helst ha lika dan men ingen radikal föräning,det får inte vara allt för dyrt har inte råd med både v-kitt och slutburk,som jag är sugen på =),får inte varva ihjäl sej heller.ska int byta matta lr nått sånt heller =)

ibland e ja inne på köpa slutburk och kanske bara dreva ned och nästa sekund är ja sugen på skaffa ett v-kitt osv.. hjälp mej att göra de rätta!

VAD skulle ni gjort om ni var i min sitts ,tacksam för ALLA SVAR!!
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
v-kit och dreva ner utan tvekan. Drar kanske lite mer bensin men det märks knappt.
Blir stor skillnad roligare skoter.
 

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Slutburkar minskar effekten, de flesta iallafall. Så vill du få fart på skotern, köp INTE en slutburk. Speedtech, Speedwrex och allt vad dom heter. Skippa skiten, hellre pipor.
 

sledfactor

Välkänd medlem
12 okt 2008
408
0
16
krokom
okej men vet nån vart man kan köppa v-kitt och ska man dreva ned 2 steg? den varvar inte för mkt eller går varm? bränsleförbrukning?
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Drev kan du köpa hos närmaste återförsäljare och har du tur kanske du kan köpa V-kitt där också, annars finns många sidor på internet.
Bränsleförbrukningen kommer du nog inte märka någon skillnad på och den kommer inte gå varm heller.
 

sledfactor

Välkänd medlem
12 okt 2008
408
0
16
krokom
kej, tack för svaren, den varar vell inte (för mkt ) eller kan man ställa in det ?dreva ned 2 ..brukar vara snålt om v-kitt till 550is :/
 

MarreX

Aktiv medlem
21 apr 2007
87
0
6
Rossön
Omdrevning och fjäder i variator ger samma som ett variatorkit i stor del, dessutom till mycket billigare kostnad, bara ett tips ;)
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Tjenna !

Funderar på köpa lite saker till skotern men kan inte bestämma mej och det jag funderar på e :

* v-kitt .är det värt pengarna? stor skillnad ? går den varmare ?bränsleförbrukning?någon som vet vars det finns ?länka!

*dreva ned 2 kugg . stor skillnad? varvar den för mkt eller är det något man kan ställa in ?byta kedja ?,för de orkar jag inte

* variatorfjädern :hmmmm2:? och vikter . har inte så stor koll men man kommer ju undan billigare ?ge de nåt?

*speedtech slutburk . är sugen på en ,gere ett sjukt härligt ljud,vet att det inte ger någon effekt .och samma här bränsle förbrukning ?går den varmare ..har för mej att de e tvärt om men..och jag tycker de låter grymt snyggt så ni som inte tyck de behöver inte sägga det !

I alla fall har en fläktkylkd mxz 550-06 så vill inte att den ska gå för varmt,och jag ska inte våld trimma eller nått sånt,bränsle förbrukningen vill ja ju helst ha lika dan men ingen radikal föräning,det får inte vara allt för dyrt har inte råd med både v-kitt och slutburk,som jag är sugen på =),får inte varva ihjäl sej heller.ska int byta matta lr nått sånt heller =)

ibland e ja inne på köpa slutburk och kanske bara dreva ned och nästa sekund är ja sugen på skaffa ett v-kitt osv.. hjälp mej att göra de rätta!

VAD skulle ni gjort om ni var i min sitts ,tacksam för ALLA SVAR!!
Hade en lynx Rave 550F -06 som var ned dreva och 38mm kammar på mattan. Den var också ombestyckad. Du kommer tjäna mest på en obestyckning och ned drevning. Orginal går dom så d***** fett.
 

sledfactor

Välkänd medlem
12 okt 2008
408
0
16
krokom
Omdrevning och fjäder i variator ger samma som ett variatorkit i stor del, dessutom till mycket billigare kostnad, bara ett tips ;)
om de är som du säger skulle det vara toppen,vill inte lägga ut så mkt pengar å ett v-kitt kostar ju typ 3 k :/

så att dreva ned och ändra fjärder och vikter ? hur stor skillnad kan det vara i motorn ? priset är i all fall stort ..