Få en sportigare "röv" på nya F serien

safaririder

Välkänd medlem
6 jul 2008
172
0
16
Älvdalen
Bilder: http://www.pixbox.se/alb_show_id892450_page0.html

Enda som är kvar nu är att fixa ett snyggare baklyse, för plåtbiten som originallyset var tänkt att monteras på som följde med var inte speciellt snygg på något sätt... nu ligger lyset bara löst under dynan..
Annars är jag helnöjd.. funkade bra att montera...
Skruvarna som håller fast kylarelementet bak satt fast som sju svåra år. drog sönder 2st torx bits och "skruvade till" ett... men fick lös det till slut...följde med helt nya bultar, skruv och nitar... =)
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Det blev ju MYCKET snyggare än orginal.
Hade man haft den nya F-serien så hade man köpt de där kitet direkt.
 

safaririder

Välkänd medlem
6 jul 2008
172
0
16
Älvdalen
Ville bara visa och beklaga mig lite =P
Detta hände på premiärturen. Hann bara en km, satsade lite över en plogkant, och sen small det bara till :D

Men jag misstänkte att den skulle gå av redan från början, väldigt hårt material...
Ska maila lite å höra vad Paul på sledsolutions säger...

 

tullan

Välkänd medlem
1 jan 2000
208
0
16
safaririder-- mailade du till paul nångång och kollade om han hade nån lösning? Det hände mig oxå rätt fort.
 

safaririder

Välkänd medlem
6 jul 2008
172
0
16
Älvdalen
Tullan.. Jag fick ett nytt...tog 2 veckor men det levererades ända fram till dörren =)
Tyvärr var det samma hårda material, så jag struntade i att montera det och skaffade en original "lapp" från en F7 modell och nitade fast istället.. blev riktigt snygg plus att det höll 300mil senaste säsongen...
kan fixa någon bild om du vill se...
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Tror de skulle bli skit snyggt med en Rev 440 stänka eller att du gör en egen som jag har gjort till F6an.

 

Byarno

Välkänd medlem
6 mar 2008
674
0
16
46
Piteå
m.facebook.com
Har du kvar kitet du byggde själv?!

Ahh... började bli lite orolig där.. :) Började tom att bygga ett eget kit ett tag.. Nästan klart... får väl göra klart klart det och sälja på blocket.. ;>
appropå någonting helt annat så blir det nog en 38mm matta istället för en 44mm, min lokala handlare har en hemma på hylla som jag fick köpa till ett mkt bra pris.. sen blir det en eller 2 storlekar mindre drivhjul oxå... ;>