Få en sportigare "röv" på nya F serien

tullan

Välkänd medlem
1 jan 2000
208
0
16
Skinz håller på att ta fram ett kit till twin spar chassiet där man tar bort all den fula plasten bak så det blir bara en plåt där med lyset på. Detta är nåt jag letat efter och klurat hur man ska bocka till nåt snyggt. Den blir mycket smäckrare och snyggare utan lådan och all plast där tycker jag



 

safaririder

Välkänd medlem
6 jul 2008
172
0
16
Älvdalen
finns det någon hemsida där man kan beställa? har sökt som en dåre.. resultatlöst. Har för mig att jag såg detta i ett forum förr, och då fanns det en adress också... tacksam för upplysning =)
 

tullan

Välkänd medlem
1 jan 2000
208
0
16
ja det ser mycket bättre ut på bild iaf. Har beställt ett kit så det ska bli spännande att se resultatet när det kommer
 

safaririder

Välkänd medlem
6 jul 2008
172
0
16
Älvdalen
beställde ett jag nu oxå! kan ju inte bli sämre än original iaf. Sen var jag in hos min lokala handlare idag och bad honom kolla upp hur mycket han vill ha för en 44mm matta :)
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
beställde ett jag nu oxå! kan ju inte bli sämre än original iaf. Sen var jag in hos min lokala handlare idag och bad honom kolla upp hur mycket han vill ha för en 44mm matta :)
Kan du inte prova en Back Country matta och sedan återkomma med en kort review? :)
 

safaririder

Välkänd medlem
6 jul 2008
172
0
16
Älvdalen
Jo, det är en sådan back Country matta det blir... frågan är bara var jag ska ska beställa den ifrån. Lokala handlare eller från nätet, har lite olika options jag funderar på.. men det blir av iaf, så jag ska absolut tala om hur det gick :)
 

tullan

Välkänd medlem
1 jan 2000
208
0
16
Safaririder, har du fått ditt kit eller hört nåt om det? Verkar dra ut på tiden...
 

safaririder

Välkänd medlem
6 jul 2008
172
0
16
Älvdalen
Nej Tullan, jag har inte hört något. Men som det verkade på deras hemsida så var det 3 veckors leveranstid på just det kitet, och då i usa. Så jag räknar med att det ska ta dubbla tiden att få hem det, beroende på hur de skeppar det till sverige förstås...
 

tullan

Välkänd medlem
1 jan 2000
208
0
16
Jag har fått meddelat nu att dom ej kan skicka till sverige på ett bra sätt....paketet blir för stort tydligen för att skicka med USPS och alternativet, UPS, skulle kosta 550 dollar. Märkligt tycker jag att det inte ska gå på nåt sätt.....hoppas man får igen pengarna nu..
 

safaririder

Välkänd medlem
6 jul 2008
172
0
16
Älvdalen
Va? Jaha, då dyker det väl upp ett sånt åt mig snart oxå då. Men tycker det verkar skumt.

"Yes, our site isn't set up to take orders from Sweden but we do take orders from you guys all the time"

Skrev Paul på sledsolutions till mig. Men kanske första gången någon beställt ett sånt kit...
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Max. mått på ett bra sätt med USPS är 108" i girth, vilket är omkretsen+längden. Om jag inte minns helt fel så var min trail tank på håret 108" i girth - för referens.
De verkar alltså ha dålig koll, eller så är det jag som uppskattar storleken på this piece of ass på ett tokigt sätt?
 

safaririder

Välkänd medlem
6 jul 2008
172
0
16
Älvdalen
Tycker inte det borde vara så petigt... men som med allt annat så är det väl inte omöjligt.....så stort är det inte.. 48x40x20cm max... men vet inte vad det motsvarar i "girth"
Har iaf börjat fila på en egen ifall det skulle skita sig :)
 

tullan

Välkänd medlem
1 jan 2000
208
0
16
Då kanske du får göra 2 =)
Finns det inga andra alt att skicka med än USPS och UPS då?
 

tullan

Välkänd medlem
1 jan 2000
208
0
16
Har nu fått meddelande om att dom blandat ihop mig med en kund från grönland som oxå beställt detta....alltså var det falskt alarm! Dom hade 2 kit som skulle skickas till sverige de närmsta dagarna så det dyker väl upp snart då!
 

safaririder

Välkänd medlem
6 jul 2008
172
0
16
Älvdalen
Ahh... började bli lite orolig där.. :) Började tom att bygga ett eget kit ett tag.. Nästan klart... får väl göra klart klart det och sälja på blocket.. ;>
appropå någonting helt annat så blir det nog en 38mm matta istället för en 44mm, min lokala handlare har en hemma på hylla som jag fick köpa till ett mkt bra pris.. sen blir det en eller 2 storlekar mindre drivhjul oxå... ;>