färg till yamaha

J

johan.b

efter att ha knölat till trailarm å paralellstagmin på min vmax600sx-99 (blå som på srx) lite grann så är det nu dags för lackering. problemet är att färgen tydligen inte finns att få tag på, och yamaha lämnar inte ut receptet på den. (sista yamahan för mig) vet någon mer än så, finns det någon kulör som är i närheten av den blåfärgen eller vet någon var sån färg finns så vore det toppen...??
 
S

SXTR

Finns visst rätta original färgen att få tag på krävs bara ett företag som är intresserade att hålla med såna grejor och det gör det på Abris sjö och snöservice AB i Leksand 0247-34632 och kostar 350kr för 1 burk färg och en burk klarlack,dom skickar över hela landet.
 

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
nej de gör tyvärr inte det, för det var abris i leksand som sa det till mig att färgen inte går att få tag på längre, bor två mil därifrån. suck, men tack ändå
 
R

R.I.P

Jag tog min trailing arm till en lokal billackerare och titta på färgkartor och jämförde ... Och man ser ingen skillnad efter jag har lackat ... kunde få på burk om jag ville men jag tog en liter å spruta själv ... Men du måste ha klarlack oxå