Färg till crosshuv

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Nu behöver jag medlidande! ;b

Det är nämligen så här att jag hittat mig en skabbig gammal originalhuv till min Lynx GLS. Nöjd åkte jag hem och slipade ner färgen och lade igen hålen för vindrutan samt spacklade igen skavanker.

Jag tänkte snåla med färgen och hittade vad jag trodde en lämplig sprayfärg. Volvo mellanröd som skulle bli ungefär som originalets.. Men färgen blev rödorange och nu undrar jag om någon här vet någon lämplig sprayfärg (har inte höga finischkrav på huven) som blir mörkt vinröd och lik originalfärgen?

Mycket tacksam för svar. Vintern är snart här! ;)
 
M

Mr

Prova att ringa till Glansgårdens Bil & Motor i Borlänge. Fråga efter Per eller Dan. ¨De har lackat en huv som vi köpte förut och den blev skitbra.

 

olle

Välkänd medlem
1 jan 2000
117
0
6
köp bara vanlig billack typ svart ir vit den är billigast osså rollar du på den om du inte har en sån dära sprutpistol!
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Tack Mr för tipset, men jag hittade en bra Opelfärg på macken som blev suverän :)

olle, svart eller vitt är inga problem att hitta på sprayburk. Det var en vinröd kulör likt originalet på 3-6:eek:r jag var ute efter :p
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
39
Skellefteå
Det går köpa orginalfärgen hos Lynx-handlaren...annars är det bara åka till nåt ställe där de bryter fram exakt rätt kulör, kostar inte många tior mer än en vanlig burk från macken...är dock lite svårare när du redan hade slipat ner den ;)