Det negativa med 440, är väl att det är välkänt att kolvarna brukar ryka då och då. Var beredd på att få byta några kolvar om du ska ha 440 (beroende på din körning dock) varvar du mycket på maxvarv, så säger kolvarna lätt upp sig från sitt jobb på en 440. 500-600 bör du sikta på enligt MIG. Jag säger inte att det jag sagt om 440 nu är sant, men det är iallafall min erfarenhet av dem.har kollat på en välkänd försäljnings hemsida på internet och märkt att 440 oftast är billigare och snyggare än 500 , 600. Vad är bra , dåligt med 440 ? har mest spanat in MXZ 440
En 440cc har har samma effekt uttag som en 600cc. Det är väldigt högt slitage på dom motorerna. Kolvar bör man byta inför varje säsong. Det nöts fort då det är en så liten motor med riktigt högt effekt uttag. Det går inte att ta ut mer effekt ur dom, eller det kan gå att få ut några ynka hästar till men de gör ingen skillnad.har kollat på en välkänd försäljnings hemsida på internet och märkt att 440 oftast är billigare och snyggare än 500 , 600. Vad är bra , dåligt med 440 ? har mest spanat in MXZ 440