EXT 550?

LillDan

Aktiv medlem
1 jan 2000
90
0
6
Sunderbyn swe
Tja!
Har blivit lite sugen på en EXT 550 ca 91-92.
Finns det några särskilda fallgropar med en sån skoter man ska se upp med?
ungefär hur mycket väger en sån här?
Går den bra i lössnö?
och vad ska man betala för en i normalt skick?

 

LillDan

Aktiv medlem
1 jan 2000
90
0
6
Sunderbyn swe
[Uppdaterat: Senast editerat den 22-Feb-04 kl 11:26 PM (CET)]Ok, ingen som har några åsikter?
Nån som har en och vill sälja den?
Kan även tänka mig en Prowler.
behöver inte vara i toppskick bara de priset är rätt.
 

Eltompo

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Örnsköldsvik Sverige
Tjena!! Jag är också lite sugen på en ext, fakta man fått tag på är typ att den har 85 HP orginal och specialen har Fox runtom.
Men jag ha fåt för mig att AC är rappel.
MAn skulle fått veta lite mer av en som har en.
 

EroC

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
Jag har en kompis som har en ext 550 sp -92 och han är väl ganska nöjd med den, förutom att hans dämpare blev slut men då var det bara att renovera dem. Vilket kostade 300:- per styck.. annars så går den ganska bra i snön och har ganska bra hållbarhet. Dock är huven ganska ful enligt mig och fästena till huven går ofta sönder om skotern du ska köpa är ordentligt "använd". men det är en lämplig förstaskoter för den har bra dämpare för att vara en 92 och tillräckligt med effekt (85 hk) dock kan de vara lite slö i starten om man ska tävla, men det går att lösa med en hårdare fjäder i primären!

Mvh Elias
 

_Lasse_

Aktiv medlem
1 jan 2000
56
0
1
Pite Sverige
Jag har en EXT Special -92, den går väldigt fint. Har haft ett problem med att det ville tjuvstanna men det visade sig vara em brytare i gashandtaget/dödaren som gett upp, så nu har jag kopplat förbi den och skotern går bra igen.

Fjädringen är väldigt bra för att vara en så pass gammal skoter, speciellt Specialen då som har FOX runt om.

Den är pigg men saknar det riktiga bottenvridet, men så är det ju ingen BigBlock heller :) Men vill man ha en lätt skoter med bra fjädring/framvagn så är det ett bra köp.
 

Mjo

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Umeå Sverige
Om man ska ha en EXT så ska man ta bort rutan så blir dom heelt plötsligt snyggare än alla skotrar från det året, typ