EXT 550 EFI dör över 4500 varv.

lordenhl

Medlem
6 jan 2010
26
0
1
Sörberge
Nytt försök å hitta hjälp här..
93a kisse som efter nymontering av batteri inte går över halvgas,dvs 4500 varv..Vid mer gas dör den och hamnar på runt 3000 varv och Böööööööar, släpper man upp vaknar den igen och går hur bra som helst men ej över 4500 varv..
Medans jag kör och snabbt slår av och på tändning så vaknar den å varvar upp till 8000 som är max. men bara i 50-100 meter.

Batteri är ok,håller rätt volt även när man gasar upp..
Alla kablar kollade å 5.56ade
Bränslefiltren är hela,kabel till tempgivare va skavd men ej av. NÅN som vet ohm på den om om man skulle ta å mäta den..
Vilka är givarna på höger sida motor uppe på svänghjul antar jag som verkar sitta och känna av varven (2st) går dessa mäta och är de hög resp. lågvarvs givare??

Så jäkla mysko att den varvar upp när man slår av å på tändningen..men bara för nåra sekunder likosm....

Pliiiiis..Någon...
 

lordenhl

Medlem
6 jan 2010
26
0
1
Sörberge
Japp..Den drar man ju bara isär å byglar väl,följer ju med bygelhistoria i verktygspåsen..Men hur skulle den kunna påverka annars menar du då? Endera går den ju då eller inte..
 

lordenhl

Medlem
6 jan 2010
26
0
1
Sörberge
Ska gå ut å kolla om jag hittar den å se om den lossnat då eller nått...De enda ja gjorde va ju att sätta i nytt batteri åsså vart den sådär..Bluddrar ju inte då man snabbt slår av å på tändningen. då sticker den ju iväg men bara en kort bit sen stryps bränslet liksom.
 

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Ja nä, jag har inget bra svar. Vet bara att TPS:en har varit orsak till en hel del såna här fel, baserat på vad många på forumet har skrivit om då.
 

lordenhl

Medlem
6 jan 2010
26
0
1
Sörberge
Den satt då där den skulle..Kan inte lossna och komma i nått annat läge då den har 2 skruvar och verkar va intryckt en bit. Satt då fast och inga kablar som va skadade..

Måste va nått bränslerelaterat ju..För den går ju hur bra som helst när man tvingar den genom att slå av och på tändningen som sagt.
Känns inte som de skulle va bränslepumpen heller i de fallet.. För den trycker väl inget extra i första ögonblicket man vrider på nyckeln.?!? Har fått den att vakna när man pumpat snabbt på gasen och den vart varm. Men likadant då,bara gått kort bit.
Nytt bränsle nya stift och gjort rent me 3 burkar STP innan för nåra veckor sen oxå..