exploderande remar!!!!

polariskid

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
hjäp!!!

min storm spränger remar på löpande band!!
de blir inte billgt i längden,har haft den
på justering i våras men de hjäpte ej.
nån som har förslag?
 

Reaper

Välkänd medlem
1 jan 2000
120
0
6
Outlands S
om du inte har kört in dom så pröva med det
och om du inte kör på orginal så kan det vara värt att pröva, för många av dom billigare sorterna är bara skit
kolla aven momentstaget som ska hålla mot motorn på variatorsida så att den finns där
saknas den så flyttar motorn sig för mycket och blir hungrig på remar
annar så måste det vara nått fel linjeringen
 

Bjorkis1

Rookie sledder
1 jan 2000
7
0
0
Hadde själv samma problem med min.
Kolla variatorskivorna på bägge variatorer så det inte finns några små jack i ngn av skivorna. Kolla även måttet mellan variatorerna c till c. Går nog att få tag i via generalagenten el. en verkstad. Och mothållet med gummikudde som sitter mot vä motorplatta under förgasarna (för på min hadde den vridit av fästet). Går även att sätta ett eget extra stag med gummikudde mot blocket längst till vänster snett under insuget.
 

lofdahl

Välkänd medlem
31 dec 1999
242
0
16
49
LULEÅ SWEDEN
www.mtnprod.se
Hade problemet på min XC 700 oxå.
Det visade sig att stora bussningen i sekundärvariatorn var så glapp att den "hängde" sig ibland.
Det gjorde att det blev en ENORM värmebildning i remmen vilket i sin tur gjorde att den exploderade.
VÄRME DÖDAR!!:(
 

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Hellraider: Såna "märkesbög" kommentarer borde väl folk med seriösa frågor slippa.
Jag har själv Arctic men jag trackar inte ner på andra för det.
 

polariskid

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
nu har jag löst det!!!
köpte en gates " extreme racer " gjord
för maskiner runt 200 hk , nu har det
hålt 150 mil.
 

Kissen

Välkänd medlem
1 jan 2000
210
0
16
Luleå Sverige
Så om man har en "normal" skoter som inte käkar remmar och köper en sån där extreme racer rem så borde man ju aldrig behöva byta rem!?
 

polariskid

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
mycke möjligt "om" man int bränner den,men
säsongen er ju int över än,men jag e då nöjd men den i alla fall,fast smaken e ju som backen delad