Ex 440 -78 Matta m.m köpes

P.Björk

Ny medlem
2 nov 2009
2
0
1
Skälby
Söker efter en matta 295*38 till min Ex440 -78 enl olika sidor här på nätet skall det va samma mattor till en drös med olika yammor typ Ex Et Phazer m.m
dock så mätte jag mattan utvändigt runt om och fick att den var 303cm ?
Söker även efter en magnapull till samma skoter

Per
076-1634350
per@bjorks.info
 

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Hej!

Jag har en gammal Yamaha GP 440 (76:a eller 78:a har jag för mig).
Köpte den som min första skoter någonsin för ett antal år sedan. Då var den extremt svårstartad och min tanke var att få igång den. Köpte nya triggspolar och höll på ett tag med att försöka få igång den men lyckades aldrig och gav upp till slut. Den har nu stått bakom lekstugan utan upp-pallning och utan övertäckning de senaste tre åren. Var ute och lyfte upp den för ett par veckor sedan. Risig och ful men skall fungera maskinellt. D.v.s. inga skurna cylindrar eller så. Har för mig att mattan var i bra skick men jag har ingen aning om hur den ser ut nu eller hur jag skall mäta den. Magnapullen gick att rycka i och den fjädrade tillbaka som den skulle sist jag provade (några år sedan)
Tror du att det är den modellen du letar delar till?

Vill helst bli av med hela skotern på en gång. Den står i Tumba utanför Stockholm.
 

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Eller så gör du som många andra gör med sina gamla et, stx, ex osv och flyttar boggien någon cm bakåt och sätter in en vanlig 305/307 matta. Mattan på min EX börjar också bli sliten så jag funderar på att göra på det viset. En 307 med låga kammar får man ju tag i för ett skrovmål typ :)