ev dämparstrul!

Mattias.o

Välkänd medlem
19 maj 2012
108
0
6
Köpte en skidoo mxz rev 600x i helgen tycker dock att boggie dämpen inte orka skjuta upp rumpan riktigt. är det renoverings bara dämpare på x modellen? Kan man göra det själv ?:confused:
Tacksam för svar :)
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Dom flesta dämpare är renoveringsbara. Jag har en vanlig och fick dom servade i våras. Skicka till kramforsligan. Dom är kanonduktiga!
 

Mattias.o

Välkänd medlem
19 maj 2012
108
0
6
kanon såg nyss det när jag googlade. ville dock ha en referens tack för svar!:D
 

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
på min rev kan dämparna bli slappa som fan om den står still i garage/värme.. men när man kör blir dom normala, men för iallafall på service. De skall nog jag också göra!
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
på min rev kan dämparna bli slappa som fan om den står still i garage/värme.. men när man kör blir dom normala, men för iallafall på service. De skall nog jag också göra!
Efter renoveringen blev mina boggiedämpare något helt annat än vad dom var i slutet på säsongen. Skall bli grymt intressant å köra i höst.
 

Mattias.o

Välkänd medlem
19 maj 2012
108
0
6
ska känna lite på den först men det blir nog service endå ! det var iallafall inte billigt med nya boggie dämpare!:D
 

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
Blir nog garanterat bra med endast service.. :) Mina blev så slutkörda så oljan var där gasen skulle vara, men allt blev bra efter service.. Blir nog att serva före vintern!