Ett srx problem

SRX

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
hej

är det bara jag som har problem med srx:en i djupsnö , dvs att avgasröret täpps igen efter bara några meter och bränner stiften på en gång. Det blir ju ganska jävligt att ta sig där ifrån när han bara går på 1-2cyl, det täpps även igen när man håller konstant full gas, jag kör på 95 och har hört att det ska hjälpa om man kör på 98okt?
Är det nån som har någon vettig lösning på det hela eller är det bara att byta skoter?
´Tacksam för svar

 

peron75

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Länna
Hej du!
Min bror hade en SRX som han körde ca 700 mil på utan att någonsin ha drabbats av något liknande (jo, en hel del lössnö också...) Det borde nog vara något speciellt med just din skoter.
Ge inte upp!
Däremot var den ingen vidare lössnöskoter i allmänhet, men det är ju en annan historia.
 
R

R

Det är många som har haft detta problem!
Åtgärd: Nita fast en alu-plåt vid avgasröret.
 

toby949

Aktiv medlem
1 jan 2000
80
0
6
Jo, precis så har ju MM:arna å de borde ju fungera tycker man....Bara en liten metall-läpp som håller undan åt rätt håll...Sen e de bara ha tummen i styret så det håller undan av sig självt =)
 

Wattis1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
24
0
0
Örnsköldsvik
[Uppdaterat: Senast editerat den 01-Dec-02 kl 05:28 PM (CET)]Du ska ju köra med 98 okt för det ska den maskinen ha då får du bukt på stiftbränningen men inte på igenproppningen då behövs nog som sagt en alu flärp !!