Ett seriöst skoterspel

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
men vem säger att man måste göra ett enbart SKOTER spel???? hade varit grymt om det varit MX vs ATV men att man kunde välja skoter också :) ja menar du kan ju välja att köra mycket annat än cross och atv i det spelet, så varför inte lägga till skoter:p Reflex har ju redan ett ganksa najs system som säkert kan twistas till skoter körning i lössnö:p

R

räsern

Ah där har du det, då kan ju endå samma fans köpa spelet pluss att alla skoterfans med! Det är omöjligt en förlust! :)

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.117
54
48
Örnsköldsvik
Ni får ringa EA sports och berätta om era planer för hur de ska tjäna miljoner på ett skoter-spel. Sen får ni häckla mig att jag hade fel när det finns i affärerna om två år. Hoppas ni får rätt och att min pessimistiska inställning var fel.

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
''Lynxer'' helt annan sak, GTA har sin sak, och dom spelar det är oftast ''p12:eek:r''. Går absolut inte jämföra så...
Om man ser det såhär, hur många i kalifornien, iran, irak, vissa delar i usa, och kina vet vad skotrar är? Eftersom dom verkar ha det svårt att tillverka en bra moped så tror jag knappast att dom har någon aning om vad en skoter är.. HAHA, lite ironisk. Men det stämmer ju!?
I Kina har dom uppenbarligen åtminstone sett en snöskoter och som allt annat dom kan få tag på så kan dom även tillverka det...:eek:h:
http://www.alibaba.com/product-gs/264967471/Sell_300CC_Snowmobile_red.html
Skulle dock inte rekommendera någon att köpa en därifrån.....
Tvivlar på att grejerna är testade i minusgrader ens.

Sedan är det ju så med spel, att dom första som köper kanske gör det av intresse för kategorin, t.ex. fotbollsintresserade som köper Fifa men om känslan och spelidén är rätt så säljer det även till dom som bara är intresserade av spel i största allmänhet.

Jag är ingen ornitolog, men jäklar vad kul det är att skjuta iväg ilskna småfåglar med slangbella!:bigsmile:

fami

Välkänd medlem
21 feb 2008
434
0
16
32
Umeå, Sweden, Sweden
Står på game och där har dem ett spel som heter "winter sport go for gold 2011" det är olika varianter men även en del då man kör skotercross:)!

R

räsern

Sett trailern? Det var lika värdelöst som alla andra.. Inte ens riktiga skotrar ser ut som nå robotrymdskepps skotrar

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.574
443
83
Malå/Adak
Dom flesta motorintresserade/motormedvetna människor, både i och söder om snöbältet, vet i alla fall vad en crosshoj är och har något slags förhållande till liknande apparater.

Den överväldigande majoritet av mänskligheten som inte bor i snöbältet har i de flesta falla aldrig sett en skoter och om dom mot förmodan sett en vet dom inte vad det är.... och har dom ens en aning om vad det är så är dom lika intresserade av skotrar som av rullstolar. Detta betyder i korthet att kundunderlaget för ett Skoterspel är väldigt väldigt litet...... och 75% av er som vill ha det kommer väl ändå bara att ladda hem det, så ni lär inte hjälpa upp siffrorna heller =)

Jag försöker bara förklara varför det är som det är, för min del får väl folk göra TV-spel av vilka aktiviteter dom vill.

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
men vem säger att man måste göra ett enbart SKOTER spel???? hade varit grymt om det varit MX vs ATV men att man kunde välja skoter också :) ja menar du kan ju välja att köra mycket annat än cross och atv i det spelet, så varför inte lägga till skoter:p Reflex har ju redan ett ganksa najs system som säkert kan twistas till skoter körning i lössnö:p
Till MX vs ATV Unleashed finns det en skoter-mod där man kan köra en Rev 440.

Sen finns det ju klassikern Sledheads där många moddat in andra modeller utav skotrar mm.

Mxzzz

Välkänd medlem
12 mar 2010
198
0
6
Sorsele
Skulla va skitcoolt att om man skulle typ dra en burk att man drog ena spaken åt sidan och andra åt andra hållet, så at de blir som att man svänger med skidorna och flyttar kroppen ått andra hållet. Och de skulla vara olika svårt beroende på spårvidden:tongue1:

R

räsern

Det skulle säkert gå ordna men tråkigt att dom aldrig satsat!

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Kommer nog tyvärr aldrig hända.
Precis som många har skrivit är marknaden garanterat för liten för att plöja ner ett X antal miljoner i ett skoterspel, tyvärr...
Jag tror så här, vill man ha ett någorlunda bra skoterspel, så får man göra det själv.
Det är inte helt omöjligt, men det tar ju sjukt mycket längre tid, och grafiken blir ju inte ens i närheten av "riktiga" spel.
LFS (Live For Speed) är ett skit bra exempel faktiskt! Det är inte nåt spelföretag som utvecklar det, utan helt "vanliga" människor.
Och grafiken är verkligen inte den bästa i det spelet, men fysiken är tamefan guld!

Men vem bryr sig så mycket om grafiken när fysiken är det viktigaste? Egentligen?
Man kanske skulle sätta sig ner och utveckla sina svaga kunskaper inom programmering och börja med ett skoterspel (JA jag har lust!).
Hade varit häftigt om man hade lyckats om sisådär 5-6 år :evil:

Skrotiz

Aktiv medlem
30 okt 2011
56
0
6
Luleå
Gör det och när du lyckas kommer jag köpa ett.
Men som tidigare redan sagt så skulle ett skoter mod till MX vs ATV Reflex sitta riktigt fint för känslan med fyrhjulingar i det är riktigt nice och de närmsta skoter jag provat spela.

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
37
tycker känslan med fyrhjulingar i det spelet är det sämsta jag varit med om.

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
Kanske är bra :), är ju ett nytt spel så då borde ju fysik,grafik osv vara bra. Pegi som gjort det också då brukar det vara ganska seriöst :)

R

räsern

Hoppas att det inte kommer vara som första Skidoo spelet!man vill ju bara olje borra i gruset

• Tear through 25 tracks at over 100 mph with HD cinematic speed effect
• Go head-to-head in 12 player on-line matches
• Compete in snow-cross, Cross country Aerial freestyle, and Hill Cross events
• Perform 16 dangerous stunts in mid-air, for big points..if you can land them!
• Earn Adrenaline with tricks and treachery, then go into Overdrive
• Ride 20 authentic Ski-Doo snowmobiles
• Purchase upgrades for every sled. customize their colors and decals
• Personalize your rider with official Ski-Doo gear.

De där med 100mph lät inte lovande...
De där med adrenalin å skit är ju så overkligt...
Om dom endå satsar kan dom inte göra det seriöst....

E

eMe181

Compete in snow-cross, Cross country Aerial freestyle, and Hill Cross events

Låter iallafall lite lovande, så att det inte bara är vanligt race...