Etec

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.912
135
63
Skellefteå
Om jag inte minns helt fel så har jag i några trådar läst att Boost III rekommenderat att hälla i lite olja i bensintanken. Detta gällde Etec motorerna, och var enligt honom bra för injektorerna. Kanske kan Boost III vara så vänlig och förklara vad vinsten med det förfarandet skulle vara. :)

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.203
169
63
Säfsen
Triboron är bra att skvätta i lite i tanken. Bor är halkigare än teflon och håller det mesta uppsmort.
Synd att Triboron är så sjukt dyrt, annars så skulle man köra på det i alla tvåtaktare man äger.

Reactions: mattgojohn

Sneeuwscooter

Välkänd medlem
6 jan 2017
155
37
28
Nederländerna
elcomanagement.nl
Om jag inte minns helt fel så har jag i några trådar läst att Boost III rekommenderat att hälla i lite olja i bensintanken. Detta gällde Etec motorerna, och var enligt honom bra för injektorerna. Kanske kan Boost III vara så vänlig och förklara vad vinsten med det förfarandet skulle vara. :)
Alltid? Jag vet att den här gången ställde jag undan skotern med ett speciellt "oljeprogram". Detta beskrivs i manualen.
(Jag upptäckte detta först förra året, vilket är lite fånigt. Jag borde egentligen göra detta varje gång jag ställt undan den för sommaren.)

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.604
468
83
Malå/Adak
Alltid? Jag vet att den här gången ställde jag undan skotern med ett speciellt "oljeprogram". Detta beskrivs i manualen.
(Jag upptäckte detta först förra året, vilket är lite fånigt. Jag borde egentligen göra detta varje gång jag ställt undan den för sommaren.)
Det där "tjollret" tror jag man ska ge fan i , särskilt som man har en lössnömaskin med 800/850 för som dom hinkar olja kan det inte finnas någon anledning att ge den mer olja någonsin.
På en 600 som farsan ledkör skulle jag möjligen fundera på att köra konserveringsprogrammet men förmodligen inte ens där.....